O gama larga de modele Nissan vor dispune din 2016 de functii precum parcare autonoma si control al benzii in trafic, a declarat directorul general al companiei, Carlos Ghosn, care este si sef al partenerului de alianta Renault, potrivit Mediafax. Doi ani mai tarziu, Nissan vrea sa ofere masini care pot schimba singure banda de mers, urmand ca pana in 2020 autovehiculele sa fie capabile sa se descurce singure in intersectii.

Trebuie sa fii primul cu elemente foarte importante. Cei care reusesc sa fie primii au intotdeauna un avantaj", a spus Carlos Ghosn. Producatori auto printre care Nissan, Toyota Motor si Daimler, dar si companii din IT, precum Google, intensifica cercetarile pentru sisteme de conducere partial sau complet autonoma a masinilor. Printre posibilele avantaje se numara reducerea numarului de accidente si a aglomeratiei, in timp ce persoanele pot folosi timpul dobandit astfel pentru alte activitati.

Primele companii auto care vor lansa functii de conducere autonoma vor fi in avantaj, intrucat tehnologiile tind sa fie asociate cu brandurile care le introduc, a declarat Carlos Ghosn. Nissan se confrunta cu mai multi rivali in cursa de a aduce pe piata prima masina autonoma. General Motoros vrea sa dezvolte pana in 2020 un autovehicul autonom care sa poata conduce pe autostrazile cu acces controlat din SUA. Compania germana Daimler vrea sa lanseze incepand din 2025 camioane la care directia acceleratia si frana sunt controlate de computer.

Google a anuntat in luna mai ca va produce pentru teste cel putin 100 de masini autonome. Autovehiculul Google, cu doua locuri, are o viteza maxima de 25 de mile (40 de kilometri) pe ora si este lipsit de volan, pedale de frana si acceleratie. Google nu a clarificat daca intentioneaza sa vanda astfel de masini.