Statul portughez spera sa incheie contractul de concesionare la sfarsitul lunii noiembrie sau la inceputul lunii decembrie. Contractul va fi incheiat pe o perioada de cel putin sapte ani sau cel mult 10 ani, timp in care operatorul privat se angajeaza sa investeasca si sa faca restructurari in transportul public.

In prezent, operatiunile pentru transportul public din Porto sunt asigurate de compania de stat STCP. De metroul din acelasi oras se ocupa din 2010 o companie privata, printr-un contract similar care expira in 2015.

In plus, Portugalia planuieste sa procedeze astfel si in privinta transportului public din Lisabona, pentru care spera sa incheie contractul de concesionare la inceputul anului 2015, potrivit publicatiei locale Porto 24. Cu un contract similar pentru transportul public din Lisabona, Portugalia ar economisi inca 43 de milioane de euro. Per total, cu subventiile care merg la operatorul cailor ferate portugheze, statul ar putea economisi cel putin 85 de milioane de euro din sectorul transporturilor, scrie The Portugal News.

Citeste si:

Presa din Portugalia a scris in trecut ca transferarea operatiunilor transportului public catre un operator privat face parte din memorandumul incheiat intre guvernul portughez si Troika (Banca Centrala Europeana, Fondul Monetar International si Uniunea Europeana), ca parte din programul de iesire din criza financiara.

In mai 2014, Portugalia a iesit, conform calendarului, din planul de salvare financiara al FMI, in urma caruia a primit un imprumut de 78 de miliarde de euro. Acest program de bailout a fost convenit in 2011 cu UE si FMI.

Sursa foto: Tramvai in Porto/Shutterstock.com