"Gilau - Nadasel, cred ca intr-o luna incepem lucrarile, organizare de santier si inceperea efectiva a lucrarilor, si din banii din acciza la motorina mai departe, Suplacu de Barcau - Bors, unde, de altfel, o parte din lucrari sunt facute. (...) Pentru Campia - Turzii, inapoi spre Targu Mures, avem finantare europeana, pe fonduri de dezvoltare regionala, si nu avem de la Targu Mures la Brasov. Deocamdata, in zona aceasta nu avem identificata o finantare clara. Vom vedea pe bugetul de anul viitor ce putem introduce", a declarat Rus, potrivit Mediafax.

Intrebat despre viitorul acestei autostrazi, Rus a replicat ca acesta este unul "luminos". "Eu cred ca in 2017 o vom avea gata", a mai spus ministrul.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumita Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012. Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman platind companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

Citeste si:

Premierul Victor Ponta i-a cerut lui Ioan Rus sa sprijine continuarea lucrarilor la aceasta autostrada, oprite in 2005 de "niste indivizi", precizand ca autostrazile nu apartin de acest minister, dar amintind ca Rus a fost in Guvernul care a initiat proiectul.

CNADNR se afla sub autoritatea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura. Intrebat despre eventuala revenire a CNADNR in subordinea Ministerului Transporturilor, Rus a afirmat ca aceasta este o chestiune care va fi lamurita de Guvern, probabil dupa alegerile prezidentiale.