Nissan, pare a grupului auto Reanult-Nissan, isi consolideaza pozitia pe piata globala a producatorilor auto, confirmand inca o data viabilitatea unui parteneriat cu General Motors. Constructorul japonez a inregistrat 747,6 milioane de euro profit in Q1, in crestere cu 4,2% comparativ cu perioada similara din 2005, veniturile companiei fiind de asemenea mai mari cu 3,1% potrivit datelor citate de publicatia Forbes.

Cu toate acestea, profitul operational a scazut cu 25,7% comparativ cu anul precedent, valoarea atinsa fiind de 1,04 miliarde de euro. Cresterea profitului net este datorata faptului ca in urma cu un an compania a inregistrat pierderi speciale in urma modificarii sistemului de calcul si a planului de pensii. Scaderea profitului operational a fost pusa de oficialii companiei pe seama chemarii inapoi in fabrici a unui numar foarte mare de automobile din SUA, acestea avand deficiente in functionarea motoarelor.

Nissan a comercializat 826.000 de autovehicule, cu sase procente mai putin decat acum un an, numai in Europa inregistrand in luna mai o scadere de 15%. In ceea ce priveste cifrele totale, Nissan a vandut cu 9% mai putine autovehicule in SUA, Japonia, Canada si Europa. “Asa cum am estimat, prima perioada a anului este una cu multe provocari, mai ales ca am lasat doar un model nou”, a declarat CEO-ul grupului Renaul-Nissan, Carlos Ghosn.

In ciuda vanzarilor in scadere, Nissan si-a mentinut intacte obiectivele financiare pentru acest an, etimand un profit net de 3,54 miliarde de euro si venituri de 68,34 miliarde de euro. Oficialii Nissan au mai declarat ca se ateapta ca producatorul japonez sa comercializeze 3,73 milioane de autovehicule in urma lansarii a noua noi modele pana in martie 2007.