Ford a lansat anul trecut varianta restilizata a celei de-a sasea generatii Fiesta care a primit pentru prima oara transmisia automata cu dublu ambreiaj PowerShift, motorizarile EcoBoost fabricate la Craiova, tehnologia Start/Stop, faruri cu lumini de zi led si un design nou pentru grila.

Tehnologia Start - Stop care opreste motorul atunci cand stam pe loc, pentru a reduce consumul de carburant si poluarea, este disponibila doar pe doua dintre cele sase motorizari, 1 litru EcoBoost 100 CP si 125 CP cu transmisie manuala cu 5 trepte. Transmisia PowerShift poate fi comandata doar in combinatie cu motorul pe benzina de 1 litru EcoBoost 100 CP.

Uzinele europene ale Ford din Koln (Germania) si Craiova (Romania) produc cate un nou motor EcoBoost la fiecare 42 de secunde si au depasit in prima parte a anului pragul de 500.000 de unitati. Una din cinci masini Ford vandute pe cele 20 de piete traditionale ale marcii din Europa sunt modelele Ford echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru.

Modelul de test de 1 litru EcoBoost 100 CP nu a avut Start-Stop pentru ca a fost configurat cu noua transmisie automata cu dublu ambreiaj PowerShift. Acesta este cu siguranta cel mai setos Fiesta, care are un consum in oras intre 9 si 11 litri la suta de kilometri in functie de trafic si de 5,2 litri la o viteza de 100 km/h pe autostrada. Ca performante, este una dintre cele mai agile masini de clasa mica, accelereaza pana la 100 km/h in 10,8 secunde si atinge o viteza maxima de 180 km/h.

Daca putem trece peste cifra de consum, Fiesta facelift cu motorul de 100 CP benzina si transmisia PowerShift este cea mai buna alegere, treptele sunt schimbate lin fara sa simtim, este o cutie de viteze asemantoare cu DSG de la grupul VW. Plecarile de pe loc sunt rapide, Fiesta este agila, iar odata ce am mutat pe Sport masina se transforma intr-o mica fiara, sunetul in interior se amplifica si orice apasare de acceleratie o simti instant. In versiunea cu 5 usi si echiparea Titanium, masina are un pret de 15.900 de euro cu TVA.

Fiesta facelift vine cu o noua capota si grila modificata, proiectoare led pentru versiunea Titanium, un nou design pentru stopuri si eleron, precum si cinci culori noi. Schimbarile la interior sunt un nou design pentru usi, iluminarea bordului in culoarea ice-blue, un nou design al consolei centrale, sistem de navigatie, tapiterii noi, elemente cromate si un nou model de cotiera.

In standard, echiparea Trend, Fiesta facelift dispune de airbag-uri frontale, laterale, cortina si genunchi, ABS, EBD, EBA, ESP, geamuri electrice fata, scaun sofer reglabil pe inaltime, lumini de zi cu halogen. Pe nivelul de echipare Titanium primeste in plus faruri de ceata, aer conditionat, computer de bord, iluminare podea, volan din piele, indicator de schimbare viteze.

Diferenta de pret de la echiparea Trend la Titanium este de circa 1.500 euro pentru acelasi motor, iar de la o caroserie cu trei usi la una cu cinci usi este de 500 euro. Motorizarile Fiesta Facelift pe benzina sunt 1,0 litri 65 CP si 80 CP, 100 CP (Start-Stop), 125 CP (Start-Stop), iar cele diesel sunt 1,5 litri 75 CP si 1,6 litri 95 CP. Cel mai ieftin Fiesta are un pret de 11.400 euro cu TVA, pentru motorul de 60 CP benzina cu 3 usi si 11.900 euro cu TVA pentru varianta cu 5 usi. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Ford Fiesta facelift 1.0 EcoBoost 100 CP:
Combustibil Benzina
Cilindree cmc 999
Putere maxima CP (rpm) 100 (6000)
Cuplu maxim Nm (rpm) 170 (1400)
Viteza maxima km/h 180
Acceleratie 0-100 km/h s 10,8
Lungime mm 3950
Latime mm 1722
Inaltime mm 1481
Greutate kg 1101
Volum portbagaj litri 295
Volum rezervor litri 42

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri