Unghiurile de atac si degajare au fost marite la 16,7 grade in fata si 13,8 grade in spate, garda la sol a crescut la 17 cm, iar capacitatea de tractare a crescut cu 25 de procente, ajungand acum la doua tone. Noile motoare ale modelului Octavia Scout sunt 2.0 TDI 150 CP si 184 CP, 1.8 TSI 180 CP, disponibile impreuna cu o transmisie DSG automata cu 6 trepte de viteza sau manuala cu 6 trepte.

Diferentialul Blocabil Electronic (EDL), disponibil in dotarea standard, asigura demaraje confortabile la viteze mici. EDL actioneaza pe ambele punti, fata si spate, si actioneaza ca un blocaj intre roti. Noua Octavia Scout dispune standard si de sistemul de Control Electronic al Stabilitatii (ESC). Modul ESC in doua trepte poate fi adaptat pentru a corespunde diferitelor conditii de mers, prin simpla apasare a unui buton. Aceasta permite soferului sa porneasca sau sa opreasca sistemul de control al tractiunii, in functie de nevoi.

Noua tractiune integrala standard a modelului Octavia Scout asigura caracteristici dinamice optime, siguranta activa de varf si un consum redus de carburant, utilizand cea mai noua tehnologie pentru tractiunea integrala, care are la baza cuplajul Haldex-5. Distributia de putere intre cele patru roti depinde intotdeauna de conditiile de mers. In timpul decelerarii, sau in conditiile unei sarcini reduse, cea mai mare parte a puterii ajunge la puntea fata, ceea ce economiseste carburant. Imediat ce este nevoie de mai mult cuplu, sau daca rotile au nevoie de mai multa tractiune, rotile din spate sunt activate lin, in cateva milisecunde.

Lansata in 2007, Octavia Scout a avut pana la sfarsitul anului 2013 vanzari de 53.600 unitati. Producatorul de automobile din Republica Ceha ofera sase modele cu un design off-road special: Octavia Scout, Fabia Scout, Fabia Combi Scout, Roomster Scout, precum si Yeti Outdoor si Superb cu pachet Outdoor.