Daca acestora li se adauga trenurile de la periferie, sunt 56,8 miliarde de curse efectuate in 2012, in cele 28 de tari ale Uniunii Europene, respectiv o medie de 182 de milioane de curse pe zi lucratoare, afirma UITP in acest studiu, publicat luni. "Dinamica de crestere ce a inceput in primii ani ai deceniului - si a fost afectata de criza din 2009 - a fost sustinuta de evolutii mai structurale si dezvaluie schimbarile emergente in modelele de mobilitate", comenteaza UITP, potrivit Mediafax.

De fapt, "intre 2000 si 2009, cresterea constanta a numarului de curse a fost in concordanta cu o crestere echivalenta cu numarul locuitorilor din zona urbana in UE. Ceea ce sugereaza ca aceasta crestere a fost generata in principal de dinamica populatiei urbane", subliniaza organizatia. In aceasta perioada, doar anul 2009, varful crizei economice, a cunoscut o scadere a numarului de curse, de 1,7 la suta.

In timp ce cresterea medie de folosire a transportului public a fost 8 la suta intre 2000 si 2012, Belgia este cea care a inregistrat cea mai mare crestere (plus 114 la suta), urmata de Luxemburg (plus 50 la suta). Ea a fost de 29 la suta in Franta. Austria, Suedia, Marea Britanie si Germania au cunoscut si ele o crestere a numarului de curse efectuate intre 2000 si 2012. In schimb Slovenia, Estonia, Ungaria si Polonia au inregistrat o scadere de 10 la suta sau mai mult.

UITP mentioneaza, de asemenea, ca "sase din opt tari in care folosirea transportului public de catre locuitorii din zona urbama este cea mai mare in 2012, cu peste 150 de calatorii de persoana, s-au alaturat UE dupa 2000: Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia si Romania".