Cele patru variante de amplasare a podului sunt Oriahovo-Bechet, Silistra-Calarasi, Ruse-Giurgiu si Nikopol-Turnu Magurele, a declarat Elean Gagov, expert in Ministerul Dezvoltarii Regionale din Bulgaria.

In a doua faza a studiilor de fezabilitate urmeaza sa fie discutate posibilitatea constructiei unei linii de cale ferata, precum si pretul tinta al proiectului de constructie a podului, a aratat Gagov. Bulgaria si Romania si-au exprimat disponibilitatea de a construi cat mai multe poduri pentru a lega regiunile sarace de pe cele doua maluri ale Dunarii, pentru atragerea investitiilor, cresterea traficului si sustinerea afacerilor locale, potrivit oficialului bulgar.

El a spus ca Transproiect 2001, compania romaneasca angajata sa realizeze studiile de fezabilitate pentru viitorul pod, a redactat cate trei optiuni de poduri pentru fiecare pereche de orase, cu exceptia Silistra-Calarasi, pentru care sunt doua optiuni.

Citeste si:

Consultantul a mai sugerat doua optiuni pentru constructia unui tunel pe sub Dunare, la Nikopol-Turnu Magurele si Oriahovo-Bechet. Totusi, constructia unui tunel este considerata prea costisitoare, intrucat ar mari pretul tinta al proiectului cu 70 de milioane de euro. Gagov a notat ca pentru constructia celui de-al treilea pod peste Dunare se va solicita co-finantare din partea Uniunii Europene, dupa stabilirea amplasamentului.

Potrivit unor informatii neoficiale, podul Ruse-Giurgiu este traversat zilnic de 1.000 de TIR-uri, iar podul Vidin-Calafat de circa 500 de TIR-uri.