Mercedes-Benz a lansat anul acesta cea de-a patra generatie a modelului Clasa C, o reinterpretare a Clasei S, cu un design elegant si avangardist, cu imbunatatiri uriase la interior care iti lasa un sentiment de masina premium in fiecare centimetru.

Noul model este complet diferit fata de predecesorul sau, este mai rafinat si mai placut de condus, este mai lung cu 95 mm (4,68 m), mai lat cu 40 mm (1,81 m) si mai usor, pentru ca vine cu o caroserie care imbina aluminiul si otelul. Elementele care au devenit mai usoare si sunt realizate din aluminiu sunt capota, portierele, acoperisul si portbagajul. Cu toate ca este mai usor decat vechea generatie, noul Clasa C diesel de 170 CP nu este un sedan mai sportiv, dar este o masina premium pe care ti-ai dori-o.

Suspensia sedanului Clasa C este noua si este din otel. Fata de modelul precedent, masina se lipeste de sosea ca un magnet indiferent cat de brusc schimbi banda, insa in modul “Comfort” a devenit mai rigida decat in trecut. Soferul poate schimba felul cum se simte masina din comutatorul Agility Select care are functiile "ECO", "Comfort", "Sport", "Sport+" si “Individual”. Optiunea “Individual” permite soferului sa configureze masina cum doreste.

Interiorul are o consola centrala cu totul noua, cu linii fluide. In cazul modelelor automate, un panou mare dintr-o bucata leaga consola centrala, fantele de ventilatie, de cotiera. Touchpad-ul cu senzori multitouch amplasat peste butonul de comanda al sistemului infotainment marcheaza un nou pas evolutiv dezvoltat de Mercedes-Benz. Controlat precum un smartphone, touchpad-ul este simplu de utilizat si intuitiv folosind gesturi cu degetul.

Exemplarul de test a fost un Mercedes-Benz C 220 BlueTEC cu motorizarea de 2,2 litri diesel 170 CP si transmisia automata 7G-Tronic Plus. Aceasta cutie de viteze automata este foarte bine realizata si contribuie din plin la atmosfera relaxanta din Clasa C pentru ca schimba rapid si trecerile sunt nesesizabile. Propulsorul nu este prea sportiv, accelereaza in 8,1 secunde, insa este economic. In afara orasului noua Clasa C diesel a consumat 4 litri la o viteza de 80 km/h, 5 litri la 100 km/h si intre 7 si 10 litri in oras, in functie de ora, trafic.

La o viteza de peste 50 de km/h, daca luam piciorul de pe acceleratie, motorul poate fi decuplat de la sistemul de propulsie (sistemul Coasting) si astfel inregistram un consum redus de carburant. Sistemul Start-Stop si-a facut foarte bine datoria in oras, bateria se incarca rapid si este mereu plina. Chiar daca ne miscam cate un metru, motorul tot se opreste din nou, deci putem sta la nesfarsit la semafor sau in aglomeratie.

Noul Mercedes-Benz Clasa C vine cu trei linii de echipare: Avantgarde, Exclusive si Sport AMG. Modelul de test a avut echiparea AMG (4.700 euro) si cateva optionale in plus, care au saltat pretul de baza de la 42.000 euro cu TVA la 55.000 euro.

Echiparea AMG inseamna jante din aliaj usor cu 5 spite pe 18 inch, suspensie sport cu garda la sol coborata si directie sport, spoiler fata cu prize de aer sportive si ornamente cromate, protectii pentru pragurile laterale, spoiler spate cu design tip difuzor de aer, sistem de evacuare cu doua tevi de esapament, scaune sport cu tapiterie din piele sintetica Artico neagra perforata, volan multifunctional sport cu partea inferioara plata, cu 3 spite, piele Nappa neagra, cu forma accentuata in zona de prindere, bord din piele sintetica si cusaturi contrastante, pedalier AMG sport din otel.

Modelul de test a avut si sistemul de asistenta la parcare Parktronic (496 euro) care nu prea reuseste parcari perfecte, in primul rand rateaza foarte multe spatii goale de parcare, iar cand le detecteaza parcheaza la 10-15 cm de bordura, cam in afara altor masini aliniate. Sistemul este usor de folosit, functioneaza incontinuu, de fiecare data cand incetinim ne afiseaza la bord, iar daca avem noroc ne intreaba daca vrem sa parcam, ii dam OK, trecem in marsarier si acceleram, iar volanul se misca singur.

Noua Clasa C dispune optional de cateva sisteme de asistenta (Mercedes-Benz Intelligent Drive) care ne fac viata mai usoara si mai sigura la bord: Control proximitate Distronic Plus cu Steer Control si Pilot Stop & Go, Distronic Plus incluzand Asistent Prevenire Coliziuni Plus, Asistent Activ Mentinere Banda rulare, Asistent Activ Unghi Mort, Asistent Mentinere Atentie Attention Assist, Asistent la franare Bas Plus cu Asistent Cross-Traffic, Asistent Prevenire Coliziuni Plus, Pachet Asistenta la conducere Plus, Sistem franare Pre-Safe. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Mercedes-Benz C 220 BlueTEC 2.1 170CP AT7
Combustibil Diesel
Cilindree (cc) 2143
Putere maxima (CP la rpm) 170/4200
Cuplu maxim (Nm la rpm) 400/1400–2800
Acceleratie 0-100 km/h (s) 8.1
Viteza maxima (km/h) 234
Transmisii 7G-Tronic
Consum urban (l/100km) 5
Consum extraurban (l/100km) 3,7
Consum mixt (l/100km) 4,2
Masa proprie/masa utila (kg) 1570
Capacitate portbagaj 480 litri
Capacitate rezervor 41 litri
Lungime/Latime/Inaltime 4.686 / 1.810 / 1.442 mm
Ampatament 2.840 mm

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri