Astfel, piata auto franceza a crescut cu 1,3%, la aproape 1,43 de milioane de vehicule comercializate, fata de putin peste 1,4 milioane in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor prezentate luni de Asociatia Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). Cota de piata a Dacia in Franta a urcat la 5,25%, de la 4,47% in primele opt luni ale anului trecut, scrie Mediafax.

Lancia si Jeep, marci ale grupului Fiat, au inregistrat cresteri ale vanzarilor mai mari decat Dacia in primele opt luni ale anului, cu 69,4% si, respectiv 26,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea, volumul vanzarilor celor doua marci a fost cu mult sub cel al Dacia, Lancia comercializand 4.844 de autovehicule, iar Jeep 1.708.

Grupul Renault, de care apartine Dacia, a inregistrat, de asemenea, o crestere importanta a vanzarilor in Franta, de 8,3%. Cu aproape 380.000 de unitati vandute, Renault a ajuns la o cota de piata de 26,6% la finele lunii august. Dacia Sandero se afla in top 10 cele mai bine vandute modele de pe piata franceza, cu 25.755 de unitati comercializate si o cota de piata de 2,7%. In top 100 se mai afla Duster, pe locul 11, cu 22.671 de unitati si o cota de 2,4%, Logan MCV II pe locul 61, cu 3.784 unitati si o cota de 0,4%, precum si Dacia Lodgy, pe pozitia 64, cu 3.615 unitati si o cota de 0,4%.

Vanzarile producatorilor francezi au crescut cu 5,1% in primele opt luni ale anului in comparatie cu acelasi interval din 2013, la 817.673 unitati, in timp ce cele ale producatorilor straini au scazut cu 3,4%, la 606.072 de masini. Franta este cea mai mare piata a Dacia, cu aproape 94.000 de masini vandute anul trecut.