Un nou studiu publicat de IBM Institute for Business Value (IBV) arata ca flexibilitatea modelului de afaceri este vitala pentru a atinge succesul in industria auto de astazi.

Utilizand gradul de profitabilitate ca instrument de masura al succesului, IBM a realizat un studiu asupra a 100 de companii de varf din industria auto, descoperind ca un numar semnificativ de firme dintre acestea au inregistrat performante financiare superioare in anul 2005 comparativ cu anul 2001. Acele companii al caror model de afaceri de baza s-a dovedit a fi flexibil au continuat sa-si creasca profitabilitatea si cota de piata.

Rezultatele studiului „Changing Lanes for Success: Flexible Automotive Business Models in Times of Accelerated Change” („Schimbarea sensului de mers pentru a atinge succesul: Modele de afaceri flexibile pentru industia auto in perioada unor schimbari rapide” ) sunt parte a unei analize profunde care a inclus studierea datelor financiare a 100 dintre producatorii si furnizorii importanti din industria auto mondiala.

Citeste si:

„Ca si inovatia, un model flexibil de afaceri este un obiectiv care poate fi atins, dar nu cu usurinta. Flexibilitatea ce ar trebui sa caracterizeze o companie nu poate fi atinsa doar asumandu-se acest obiectiv”, a declarat Linda Ban, Global Industrial Sector Leader, IBM Institute for Business Value. „Singura, reducerea costurilor nu va aduce succesul. Companiile trebuie sa aiba flexibilitatea in centrul modelului lor de afaceri, pentru a putea sa profite de avantajele pe care le pot crea situatii care anterior ar fi putut aduce probleme afacerii”.

Studiul a descoperit patru aspecte cheie pe care ar trebui sa le includa un model de business flexibil. IBM Global Business Services a identificat de asemenea un set de principii care sa fie utilizate atunci cand o companie din industria auto face o schimbare pentru a deveni mai flexibila si de succes.