CNADNR a reziliat in vara anului trecut contractul de proiectare si executie a lotului doi, in lungime de 16,6 kilometri, dupa falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%, potrivit Mediafax.

"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta ca astazi, 26.09.2014, a fost semnat contractul Proiectare si Executie Autostrada Nadlac - Arad si Drum de legatura, Lotul 2, km 22+218 - km 38+882 pentru remedierea lucrarilor existente si finalizarea lucrarilor ramase de executat. Contractul a fost atribuit, in urma unei licitatii deschise, Asocierii Astaldi SpA - Max Boegl Romania SRL si are o valoare totala de 89.348.287,63 lei fara TVA", se arata intr-un comunicat transmis vineri de CNADNR. Finantarea este asigurata din fonduri europene (85%) si sume de la bugetul de stat (15%).
Potrivit comunicatului, lucrarile se vor realiza pe o lungime de 16,6 kilometri.

Contractul vizeaza finalizarea lucrarilor ramase de executat, inclusiv conexiunea cu primul lot al autostrazii si varianta de ocolire a orasului Arad. Asocierea Astaldi-Max Boegl construieste si primul lot al autostrazii Arad - Nadlac, in lungime de 22 de kilometri. Directorul acestui proiect, Adrian Adler, a declarat, vineri: ”Noi, avand deja desfasurarea de capacitati de lucru in apropiere, pe lotul I, este evident ca avem costuri mai mici. Cunoastem bine piata din zona si preturile reale, astfel ca am putut face o oferta corecta”, a declarat Adler. Conform sursei citate, organizarea santierului se va face de saptamana viitoare.Referitor la primul lot, Adler a spus ca stadiul fizic de realizare este de 85 la suta si este mentinuta tinta de finalizare a lucrarilor in acest an, mai devreme decat termenul contractual.

Constructia autostrazii Nadlac - Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consortiul romano-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germana Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei. CNADNR a reziliat insa, in 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, iar anul trecut a reziliat si contractul de proiectare si executie a lotului 2, dupa falimentul Alpine Bau. La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi - Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, care fusese inceput de constructorul Romstrade. Contractul de proiectare si executie al autostrazii Nadlac - Arad si drum de legatura, Lot 1 - km 0+000 - km 22+218, a fost atribuit in 19 decembrie, in urma unei licitatii deschise, pentru pretul cel mai scazut.

Sursa foto: Flickr/Marco Varisco