Peugeot si Citroen vor prezenta fiecare concepte care utilizeaza materiale ultrausoare si trenuri de rulare hibrid, cu aer comprimat, pentru a reduce consumul pana la 2 litri de benzina la o suta de kilometri, relateaza Automotive News, scrie Mediafax.

Renault va prezenta la randul sau un nou concept hibrid usor, cu un consum de un litru de benzina la o suta de kilometri. "PSA si Renault se descurca bine pe frontul eficientei carburantului in Europa. Ambii producatori au game de vehicule concentrate pe categoriile de vehicule mici, au experienta solida in tehnologia diesel si s-au orientat catre reducerea motoarelor", a declarat Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, pentru Automotive News Europe.

O parte, nedezvaluita, din fondurile utilizate de producatorii francezi pentru crearea conceptelor provin de la guvernul francez, care in 2009 a acceptat sa puna la dispozitia acestora cate 3 miliarde de euro, sub forma de finantare de urgenta, prin imprumuturi cu dobanzi scazute. La momentul anuntarii imprumuturilor, PSA a precizat ca va utiliza cea mai mare parte din bani pentru dezvoltarea de vehicule cu consum de carburant si emisii poluante reduse.

Renault a anuntat la randul sau ca va folosi fondurile de la stat pentru dezvoltarea de vehicule cu emisii de dioxid de carbon zero sau aproape de zero. Intre vehiculele concept care vor fi prezentate la Paris se afla C4 Cactus Airflow 2L (Citroen), 208 HYbrid Air 2L Demonstrator (Peugeot) si Eolab (Renault).

Citeste si:

Atat Cactus, cat si 208, sunt cu 100 de kilograme mai usoare decat modelele existente pe piata, datorita utilizarii unor materiale ultrausoare, cum ar fi fibra de carbon, aluminiu, oteluri speciale si materiale compozite. De asemenea, aceste materiale sunt mai aerodinamice decat alte materiale. Potrivit IHS, urmatoarea generatie de Citroen C3 va include probabil unele din materialele ultrausoare, aerodinamica si trenul de rulare de la C4 Cactus.

Conceptul Eolab al Renault include tehnologii cu consum redus de energie care vor fi introduse treptat la automobilele din productie, inainte de 2020. Eolab are un motor pe benzina de 75 de cai putere, cu trei cilindri de un litru, o baterie de 6,7 kWh si o transmisie cu trei viteze, cu un motor electric integrat.

Grupul german Volkswagen a introdus anul trecut o versiune a unui automobil cu consum de carburant ultra-scazut. Potrivit VW, modelul hibrid cu doua locuri XL1 este cel mai eficient automobil de serie din lume, cu un consum de 0,9 litri de motorina la o suta de kilometri.

Sursa foto: www.mondial-automobile.com