Toyota, al doilea mare constructor de masini din lume, urmeaza sa-si dubleze productia in fabrica de la Guangzhou, pentru a se conforma cererii in crestere, de pe piata chineza, relateaza NewsIn. Capacitatea de productie anuala, in uzina din sudul Chinei, ar trebui sa creasca, pana la 200.000 de masini, pana la sfarsitul acestui an, iar numarul angajatilor va creste de la 2.100 la 3.500 de persoane.

In 2005, Toyota a inceput sa produca modelul Prius, in Changchun, localitate din nord-estul Chinei. Uzina de la Guangzhou a fost deschisa in mai 2006, in colaborare cu Guangzhou Automobile Group. Toyota anticipeaza ca va fabrica peste noua milioane de masini in 2006 si ca ar putea sa depaseasca General Motors, devenind, prin urmare, cel mai mare producator de masini al lumii, pana la sfarsitul acestui an.

Intre timp, unii producatori de masini japoneze spera sa profite, in urma dezvoltarii rapide a pietei de automobile din China si din oferta mare de mana de lucru ieftina, de acolo. in special, incearca sa-si sporeasca exporturile de automobile, provenind de la fabricile in regim joint venture, de la Guangzhou.

Reprezentantii companiei Honda Motor intentioneaza sa-si sporeasca productia cu 50.000 de masini pe an, pana la inceputul anului 2007. La randul lor, cei de la Nissan Motor, doresc o crestere a exporturilor provenind din uzinele plasate in aceeasi regiune, de la 150.000 de autoturisme pe an, pana la 270.000 de masini pe an.

Potrivit unui raport publicat recent, producatorii auto japonezi au fabricat mai multe masini in strainatate, decat pe teritoriul Japoniei, in cursul anului financiar 2005-2006. in aceasta perioada, au construit 10,93 milioane de masini in strainatate, fata de 10,89 milioane de vehicule, in Japonia, au spus reprezentantii Asocatiei Producatorilor Japonezi de Automobile.

Constructorii japonezi de masini si-au crescut, in tot acest timp, ponderea pe piata de automobile din Statele Unite si au atras consumatorii, care s-au orientat spre modelele de masini japoneze, datorita consumului mai mic de combustibili. Pe de alta parte, americanii de la General Motors si de la Ford au pierdut venituri, tocmai din cauza orientarii propriilor consumatori catre achizitionarea de modele auto straine, si cauta metode pentru a-si reduce costurile.