Thomas Buerkle, seful echipei de design Hyundai Motor Europe: "Una dintre sursele de inspiratie in creearea modelelor Hyundai sunt avioanele. Imi plac foarte mult, sunt foarte aerodinamice, sunt bine sculptate, sunt piese de arta. De exemplu, pentru realizarea conceptului Intrado, in designul partii din fata m-am inspirat de la avioane pentru a obtine o masina aerodinamica. Un obiect rapid ca un avion se incadreaza in filozofia noastra "fluidic sculpture" la care lucram", a declarat pentru wall-street.ro designerul marcii sud-coreene, care a participat la proiectele i10, i20, i30, i40, ix20, ix35 si conceptele Genus (prezentat la Geneva Motor Show 2006), Arnejs (Paris 2006), QarmaQ (Geneva 2007), i-mode (Geneva 2008), ix-onic (Geneva 2009), i-flow (Geneva 2010), Intrado (Geneva 2014). In urma cu 14 ani, Buerkle a lucrat la modelele BMW Seria 3 (E46) si Seria 6.

Hyundai i20, in premiera la Paris

Dezvoltat pe o noua platforma, modelul Hyundai i20 dispune de un ampatament de 2570 mm – cu 45 mm mai lung fata de predecesorul sau si un portbagaj de 326 litri. Noul model primeste si un plafon panoramic, camera video pentru marsarier si luminile cu tehnologie LED, atat pentru blocurile optice fata, cat si spate.

Coreenii anunta ca vor aduce pe i20 anul viitor un motor pe benzina de 1,0 litri, cu turbocompresor, in trei cilindri. Noul Kappa T-GDI de 1,0 litri este primul dintr-o generatie de motoare pe benzina cu turbocompresor de capacitate mica. Dezvoltat in Centrul Tehnic European din Russelsheim, motorul T-GDI de 1,0 litri poate genera pana la 120 CP si 172 Nm de cuplu motor.

Din planurile de viitor ale marcii fac parte si un motor de 1,4 litri pe benzina cu injectie directa cu turbocompresor (gasoline direct injected -T-GDI), o versiune hibrid de 48 volti a modelului i40 si un model i30 alimentat cu gaz natural comprimat (GNC).

H350 - primul autovehicul comercial usor pentru piata europeana

Primul autovehicul comercial usor Hyundai vine cu doua motorizari Euro5, 2,5 litri diesel 110 kW (373 Nm) si o versiune supra-alimentata de 125 kW (422 Nm), impreuna cu sistemul ISG care opreste motorul la semafoare. Zona cargo are: 1955 mm inaltime, 1795 mm latime, 3100 mm lungime si poate acomoda pana la cinci europaleti (1200 mm x 800 mm x 900 mm), care pot fi cu usurinta incarcati si descarcati datorita deschiderii de 10.5 mp. Partea din spate a noului H350 are un caracter practic pronuntat. Usile pivotante (care pot fi optional dotate cu geamuri) se deschid sub un unghi de 180 si respectiv 270 de grade, oferind o deschidere totala de 1538 mm. Arcurile lungi cu o singura foaie ii asigura cea mai larga deschidere din clasa sa (1500 mm). Aceasta reduce inaltimea podelei si faciliteaza astfel procesul de incarcare, vehiculul fiind capabil sa transporte sarcini importante, fara a-si modifica dramatic garda la sol.

Citeste si:

Bara de protectie spate poate incorpora optional o treapta pentru a facilita accesul in zona cargo. Un dispozitiv de remorcare, disponibil de asemenea optional, ofera posibilitatea remorcarii unei incarcaturi suplimentare de pana la 2,5 tone (cu frane). In varianta de autobuz pentru pasageri, H350 are o capacitate de incarcare de pana la 15 de locuri.

Conceptul Intrado - viziune asupra viitorului

Intrado este un model realizat din materiale noi, care il fac mai usor si mai rezistent, printre care plastic ranforsat cu fibra de carbon. Pentru realizarea conceptului s-au folosit tehnici noi de productie si asamblare. Conceptul este propulsat de o noua generatie de motor pe baza de pila de combustie cu hidrogen, care utilizeaza un acumulator litiu-ion de 36 kW.

Realizat de echipa de design a lui Peter Schreyer, presedinte si chief designer Hyundai Motor Group, conceptul prezinta o interpretare evoluata a limbajului de design specific Hyundai Motor, “fluidic sculpture”. Sursa de inspiratie pentru conceptul Intrado provine din domeniul aeronautic, utilizand puterea curentilor de aer pentru a crea o forma eficienta. De aici si denumirea sa, Intrado, care reprezinta zona inferioara a aripii unei aeronave, care contribuie la inaltare.

Hyundai ix35 Fuel Cell

Modelul ix35 Fuel Cell este echipat cu un motor electric de 100 kW (136 CP), care ii permite sa atinga o viteza maxima de 160 km/h. Cele doua rezervoare pentru hidrogen, cu capacitate totala de 5,64 kg, permit vehiculului sa parcurga in total 594 km cu o singura incarcare. Acesta poate porni chiar si la temperaturi de minus 25 de grade Celsius. Energia este depozitata intr-o baterie litiu-ion polimer de 24 kWh, dezvoltata impreuna cu LG. Pila de combustie functioneaza prin transformarea energiei chimice din hidrogen si oxigenul din aer, in curent electric.