"Zidul despre care cativa localnici afirma ca le blocheaza accesul in propriile curti, reprezinta, de fapt, rigolele betonate de colectare a apelor pluviale din fata acestor curti. Aceste rigole betonate nu vor ramane la actualul nivel de inaltime, lucrarea aflandu-se in prezent in desfasurare, iar acesta este doar un stadiu intermediar al lucrarii de reabilitare. Atat constructorul - SC Selina SRL, cat si consultantul - SC AECOM SRL au discutat in repetate randuri cu localnicii din aceasta zona, informandu-i periodic in scris (prin fluturasi) cat si prin consultari publice cu autoritatile publice locale, despre inconvenientele care urmau sa apara pe parcursul desfasurarii acestei lucrari de modernizare a drumului national DN 76. Mai mult, cetatenii acestor localitati au inteles si au acceptat verbal solutii provizorii de acces care vor fi asigurate in cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de o saptamana", precizeaza CNADNR, reactia venind in urma unui reportaj difuzat de presa centrala, noteaza Mediafax.

CNADNR precizeaza ca pentru aceasta perioada de o saptamana, constructorul va fi obligat sa asigure interventia operativa cu utilaje la solicitarea autoritatilor locale sau a cetatenilor, in caz de urgente medicale, incendii precum si alte situatii de urgenta care pot aparea la proprietatile situate pe sectoarele de drum afectate de lucrarea de reabilitare.

Cerinta din contract, incalcata de consultant

In acest sens, incepand de joi, cetatenii din cele doua comune vor primi informatii referitoare la persoana si datele de contact la care pot apela, daca se afla in oricare din situatiile prezentate anterior. CNADNR precizeaza ca prin managementul traficului, si contractual, constructorul avea reponsabilitati in ceea ce priveste obligativitatea asigurarii acceselor provizorii la proprietati, cerinta nerespectata in totalitate.

In urma analizei situatiei create, CNADNR a decis impunerea de penalitati AECOM, in calitate de consultant si proiectant al lucrarii, dar si constructorului Selina, precum si constituirea unei comisii disciplinare pentru verificarea indeplinirii sarcinilor de serviciu a celor care asigura managementului de proiect.

Citeste si:

Totodata pentru evitarea unor situatii similare, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a emis o decizie prin care stabileste obligatia managementului de proiect de a verifica impactul lucrarilor de constructie asupra locuitorilor localitatilor afectate si de a propune un set de masuri de atenuare a acestuia si de a le implementa impreuna cu Constructorul, precum si intocmirea unui plan de comunicare publica de catre constructor referitor la lucrari si la impactul acestora, cu responsabilitati si termene clare.

Totodata, seful CNADNR a decis obligativitatea constructorului de a avea utilaje si echipamente specializate pentru interventie si sprijin in cazuri de urgenta. Compania americana AECOM este consultantul statului roman pentru realizarea Master Planului, in baza unui contract de 9,5 milioane lei fara TVA, atribuit in 2012. Master Planul General de Transport este un document strategic in baza caruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 - 2020.