Fabricantul de automobile BMW a anuntat miercuri ca profitul sau net din al doilea trimestru al anului 2006 s-a situat peste 17%, datorita noilor modele care au ridicat vanzarile. Compania cu sediul la München anunta incasari de 787 milioane euro, adica 1,20 euro pe actiune, in intervalul aprilie-iunie. in aceeasi perioada din anul trecut incasarile erau de 670 milioane euro, iar valoarea unei actiuni de 0,9 euro.

Performanta a depasit asteptarile analistilor de la Dow Jones Newswires, care prevazusera un profit net de 684 milioane euro. Vanzarile au crescut cu 8% la 13,19 miliarde euro, impulsionate fiind de cererea mare pentru variantele sedan si station wagon din Seria 3.

Un reprezentant al companiei a declarat ca aceasta si-a depasit propriile recorduri, atat semestriale, cat si trimestriale, cu un total de 365.547 unitati ale marcilor BMW, MINI si Rolls-Royce vandute in perioada aprilie-iunie, cu o crestere de 3,2 fata de anul trecut. Vanzarile din perioada ianuarie-iunie au fost de 698.470 unitati, cu 8% mai mult decat in 2005.

Actiunile BMW au scazut cu 1,6%, la 39,77 euro, la Bursa din Frankfurt.