Citroen a lansat un nou crossover de oras pe piata romaneasca, modelul C4 Cactus, ce se alatura modelelor chic, o prezenta distinctiva prin design si 21 de variante de personalizare.

Ca estimari vanzari, Trust Motors, importatorul Peugeot si Citroen in Romania, se asteapta la circa 250 de exemplare pana la finalul anului 2015, o cifra apropiata de vanzarile crossoverului Peugeot 2008, lansat anul trecut. Printre concurentii Citroen C4 Cactus se afla modelul japonez Nissan Juke care are vanzari similare si modelul Renault Captur care are vanzari de peste 1.500 de unitati anual.

Dotari inedite pentru noul Citroen C4 Cactus

Noul crossover urban, Citroen C4 Cactus atrage atentia prin cateva lucruri noi, airbump pe portiere - niste panouri din plastic care au aer in ele (capsule vidate din poliuretan termoplastic) si pot rezista usor unor incidente minore sau lamelele stergatoarelor prin care iese lichidul de spalat parbrizul, o inventie care permite stergatoarelor sa fie pline de apa cand sterg si nu ne impiedica nicio fractiune de secunda vizibilitatea precum in cazul masinilor traditionale.Citroen C4 Cactus

Alte noutati sunt plafonul panoramic cu protectie termica care nu mai trebuie sa fie inchis vara sau iarna de un rulou textil din cauza temperaturilor extreme, airbag-ul pasagerului integrat in plafon ce permite un torpedou de doua ori mai mare decat la alte masini, o tableta tactila de 7 inci in standard care ne scapa de butoane.Citroen C4 Cactus

Modelul de segment C poate fi comandat in una dintre cele patru motorizari, doua motorizari de 1,2 litri benzina 82 CP sau 110 CP si doua diesel de 1,6 litri 92 CP sau 100 CP. Transmisiile sunt manuala in 5 trepte si automata in 6 trepte (pilotata) disponibila doar pe motorul diesel de 92 CP (de la 16.600 euro cu TVA).

Motorizarile pe care le-am condus intr-un drive test pe Valea Doftanei au fost 1,6 litri diesel 100 CP echipare Feel (16.600 euro cu TVA) si 1,2 litri benzina 82 CP echipare Shine (16.000 euro cu TVA). Propulsorul diesel a avut Start/Stop si a inregistrat in Bucuresti un consum de 5,7 litri, iar cel pe benzina a aratat un consum sub 8 litri. Pe autostrada A3, consumul la 140 km/h a fost identic atat la diesel cat si la benzina, de 6,9 litri.Citroen C4 Cactus

Pentru oras, motorul diesel este alegerea potrivita, mai ales ca este mai placut decat cel pe benzina de 82 CP care are vibratiile specifice unui motor cu 3 cilindri cand stai la semafor. Daca pe durata utilizarii masinii veti parcurge mai multi kilometri in afara orasului atunci motorul pe benzina de 82 CP este mai potrivit, pentru ca are un consum identic cu propulsorul diesel, este mult mai vioi in depasiri si are un pret mai mic.

La volan pozitia de condus este foarte buna, nu sunt unghiuri moarte, iar parcarile se pot face cu usurinta, pentru ca in echiparile Feel si Shine avem camere pentru mersul cu spatele si senzori. In echiparea Shine este si un mod de parcare automat. Dimensiunile sunt ideale pentru oras, C4 Cactus are 4,16 metri lungime, 1,73 metri latime si un ampatament similar cu al modelului C4, de 2,6 metri.

Pe drumurile proaste dintre Campina si Barajul Paltinu, masina a preluat foarte bine denivelarile. Suspensia fata este Pseudo McPherson cu brate interioare triangulare, resorturi elicoidale, amortizoare hidraulice telescopice si bara antiruliu, iar cea spate este cu bare trase cu traversa deformabila, resorturi elicoidale, amortizoare hidraulice telescopice si bara antiruliu.

Pretul de pornire pentru Citroen C4 Cactus este de circa 13.000 euro cu TVA pentru propulsorul pe benzina de 1,2 litri VTi 82 CP Euro 5 si echiparea Live. Mai multe detalii despre Citroen C4 Cactus gasiti aici.

Date tehnice Citroen C4 Cactus

Motor diesel BlueHDi 100
Clindree: 1.560 cmc
Putere: 100 CP la 3.500 rpm
Cuplu Maxim: 254 Nm la 1.750 rpm
0-100 km/h: 10.7 s
Viteza maxima: 184 km/h
Volum portbagaj: 358 litri
Greutate: 1.070 kg

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri