Constructorul sud-coreean de automobile Kia Motors Corporation a realizat un veritabil transfer pe piata mondiala a masinilor, cooptand in cadrul companiei pe celebrul designer de automobile, neamtul Peter Schreyer
Designerul, in varsta de 53 de ani, este o legenda in industria auto la nivel mondial, fiind legat de desenele unor marci faimoase, ca Volkswagen New Beetle si Audi TT. Compania asiatica a precizat ca functia pe care o va ocupa Peter Schreyer in cadrul Kia va fi cea de sef al colectivelor de design.

Peter Schreyer isi va incepe oficial activitatea la Kia din 1 septembrie, urmand sa coordoneze centrele de design de la Frankfurt, Los Angeles, Tokyo si Namyang (Coreea), iar prima sa aparitie publica in noua functie va fi la Salonul de la Paris, de la sfarsitul lunii septembrie, unde va prezenta in premiera, noua strategie de design Kia.

Euisun Chung, presedintele Kia Motors, si-a exprimat deja asteptarile pe care le are vis-a-vis de designerul german: "Elaborarea unei strategii pe termen lung, ce se va axa pe crearea unei linii de design si modelare unica pentru toate viitoarele modele Kia".

Schreyer a debutat la Audi

Peter Schreyer si-a inceput studiile in 1975, la Scoala Profesionala de Design Industrial, din Mnchen, iar in 1978 a efectuat un stagiu la studioul de design al celebrei companii Audi. In 1979 a reusit sa obtina o diploma de designer in industrie, dar si un loc la prestigiosul Royal College of Art, din Londra. In perioada 1980-2002, designerul neamt a lucrat in cadrul companiei Audi, ocupand diverse functii in segmentul de design automobilistic. Ca designer principal la Audi, intre 1994 si 2002, el a revolutionat designul pentru marca germana, iar intre 2002 si 2005 a fost designer sef la Volkswagen. Din 2005 a fost seful segmentului advanced design pentru grupul Volkswagen, unde a impresionat prin cateva lansari importante si o gama larga de concepte unice de design.

Probabil ca cele mai importante realizari din cariera lui Schreyer au fost cele doua modele realizate pentru Lamborghini, marca aflata in portofoliul grupului Volkswagen, Murcielago si Gallardo. De-a lungul lungii sale activitati creatoare, Peter Schreyer a fost apreciat prin numeroase premii si distinctii internationale. In 1999, divizia de design a Audi, condusa de Schreyer, a fost aleasa "echipa anului", iar in 2003, germanul a fost recompensat cu "Premiul pentru Design al Republicii Federative Germane".

Totodata, Schreyer a castigat de mai multe ori Premiul National German, pentru promovarea unei noi directii in industria auto germana. Printre modelele create de german, cele mai importante sunt Audi TT, Quattro Spider, TT Roadster, Audi A2, A3, A4, A6 si A8. Pentru Volkswagen, Schreyer a creionat masini ca Race Touareg, Golf GTI & Golf R32.

Kia a dat lovitura prin aducerea lui Schreyer

Sud-coreenii de la Kia au realizat o mutare importanta pe piata automobilistica mondiala, prin aducerea lui Schreyer, care de mai bine de doi ani a fost trecut pe linie moarta de VW.

Anul trecut, dupa aducerea lui Thomas Ingenlath, de la Skoda, ca sef al departamentului de design, Peter Schreyer a inceput sa conteze foarte putin in interiorul VW, iar astazi el revine in prim-planul constructorilor de automobile, ca sef al echipei de design al Kia. Compania reuseste astfel sa-si consolideze atacul in piata de profil europeana. Aceasta mutare face din producatorul sud-coreean un nume care va produce modele stilizate.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri