Fabricantul de automobile japonez Toyota a reusit sa depaseasca in ceea ce priveste vanzarile compania Ford in luna iulie, pentru prima data in istoria sa pe piata americana, informeaza cotidianul spaniol ABC.

Analistii din sectorul automobilistic american au indicat ca acest fapt este rezultatul succesului strategiei urmat de fabricantii niponi in Statele Unite - ceea ce a facut ca si Honda sa depaseasca Chrysler in aceeasi luna - si, mai ales, esecului strategiilor celor trei fabricanti americani General Motors, Ford si Chrysler.

Expertii subliniaza ca Toyota si Honda adopta, in prezent, o strategie a reducerii consumului de combustibil si eficienta costurilor, in timp ce producatorii din SUA au folosit o strategie irationala de reduceri (au ajuns sa vanda automobilele la pret de producator in iulie 2005) si scaderea vanzarilor la autovehicule de teren, pick-up si SUV, de care cumparatorii se indeparteaza din cauza pretului ridicat la combustibil si consumului ridicat al acestor masini.

Pentru a face fata crizei, Ford a comandat un studiu pentru a opri pierderile si, potrivit presei economice din SUA, printre masurile luate in discutie se afla si vanzarea marcii Jaguar, divizia europeana de masini de lux a grupului.