Desi profitul inainte de taxe a coborat la 1,18 miliarde de dolari, sau 24 de centi pe actiune, acesta s-a situat peste nivelul de 19 centi pe actiune estimat de analisti. In trimestrul al treilea anul trecut, profitul inainte de taxe a fost de 2,6 miliarde de dolari (45 centi pe actiune). Veniturile Ford au scazut cu 2,5%, la 34,9 miliarde de dolari, in timp ce productia de vehicule a fost mai mica cu 57.000 de unitati fata de trimestrul al treilea anul trecut, la 1,49 milioane de unitati. Productia din Europa a crescut cu 3.000 de unitati, la 326.000 unitati, potrivit raportului financiar al grupului, potrivit Mediafax.

Pentru ultimele trei luni ale acestui an, Ford estimeaza o productie totala de aproape 1,54 milioane de unitati, in scadere cu 35.000 de unitati raportat la ultimul trimestru din 2013. In primele noua luni, compania americana a raportat un profit net de 3,13 miliarde de dolari, in scadere cu 23,8% fata de perioada similara a anului trecut. Veniturile consolidate au coborat cu 1,1 miliarde de dolari, la 108,2 miliarde de dolari. Pe piata nord americana, Ford a raportat venituri de 61,5 miliarde de dolari in primele noua luni, sub cifra de 64,5 miliarde de dolari raportata in aceeasi perioada anul trecut. Profitul inainte de taxe a coborat cu 886 milioane de dolari, la 1,41 miliarde de dolari.

Pierderile din Europa au scazut in primele noua luni la 619 milioane de dolari, de la 913 milioane de dolari in perioada similara a anului anterior, in ciuda unei cresteri anuale in trimestrul al treilea de 257 milioane de dolari, la 439 milioane de dolari. Divizia din Europa este estimata sa genereze o pierdere de circa 1,2 miliarde de dolari in 2014, sub cea raportata anul trecut. Ford a reusit in trimestrul al treilea sa isi mareasca cota de piata in Europa si a raportat venituri si livrari in crestere, dar costurile mai mari, pe fondul situatiei din Rusia, au adancit pierderile diviziei europene.

In septembrie, reprezentantii grupului au revenit asupra estimarilor anterioare privind un posibil profit pe piata europeana anul viitor, in contextul ingrijorarilor in legatura cu economia marilor state de pe continent si cu situatia din Rusia. Grupul american detine in Romania o fabrica la Craiova, unde produce autovehicule si motoare.