Spre comparatie, Volkswagen a raportat vanzari globale de 7,4 milioane de unitati in perioada mentionata, cu putin peste cele 7,37 milioane de vehicule vandute de General Motors. Productia de automobile a Toyota a crescut in primele noua luni cu 2,7%, la 7,734 milioane de unitati.

O competitie acerba pe piata auto

Compania japoneza se mentine pe crestere, in ciuda cererii scazute pe piata locala, afectata de majorarea taxei pe valoarea adaugata. Toyota estimeaza vanzari totale de 10,2 milioane de vehicule in acest an, o cifra record pentru industria auto mondiala. Anul trecut, Toyota a raportat vanzari totale de 9,98 milioane de vehicule. Cu toate acestea, competitia la varful clasamentului mondial este acerba.

Producatorul american General Motors, care a fost devansat de Volkswagen la finele primului semestru si a coborat pe pozitia a treia la nivel mondial, nu a reusit sa revina pe locul al doilea dupa primele noua luni, desi a inregistrat cele mai bune rezultate trimestriale din 1980, sustinute de vanzari in urcare in China si America de Nord.

GM a fost liderul pietei auto mondiale timp de peste saptezeci de ani inainte sa fie intrecut de Toyota in 2008. Compania americana a revenit pe prima pozitie pentru un an in 2011, cand productia Toyota a fost afectata de cutremure si tsunami. In 2012, producatorul japonez a recucerit titlul de lider, pe care l-a pastrat pana in prezent.

La fel ca Toyota, Volkswagen anticipeaza vanzari totale de circa 10 milioane de vehicule anul acesta. GM nu a oferit estimari privind productia totala de automobile.