Dacia si-a crescut cota de piata in Europa cu 0,2%, la 2,4%, in cel de-al treilea trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, si ramane brandul cu cea mai rapida crestere pe piata auto europeana, contribuind la avansul de 6,7% al veniturilor grupului Renault, de care apartine, potrivit Mediafax.

Renault a raport venituri in urcare in al treilea trimestru din acest an, de 8,53 de miliarde de euro, in comparatie cu 7,99 miliarde de euro in aceeasi perioada a anului trecut, se arata intr-un comunicat al grupului. Aceasta crestere limiteaza pierderea importanta din al doilea trimestru din acest an, cand veniturile Renault au scazut cu 5% fata de al doilea trimestru din 2013. Astfel, la nivelul primelor noua luni, veniturile totale ale grupului francez au scazut cu 0,3% fata de acelasi interval al anului trecut.

Pe piata europeana, Renault a inregistrat vanzari in urcare cu 7,6% in cel de-al treilea trimestru comparativ cu perioada corespunzatoare din 2013. Grupul si-a crescut cota de piata cu 0,2%, la 9,3%, datorita vanzarilor Dacia si, in special, a modelului Sandero, care a fost lider al industriei auto din Spania in acest trimestru, potrivit comunicatului Renault. De asemenea, alte modele ale grupului care au consemnat vanzari mari sunt Renault Clio si Renault Captur. Renault a vandut 612.934 de automobile la nivel global in perioada iulie-septembrie, crescandu-si cota de piata in Europa, Asia si Africa. Grupul estimeaza ca piata auto din Europa va inregistra un avans de 5% la finalul acestui an.