Ne luam 25 de limuzine pe luna
La numai sase luni, segmentul masinilor de lux a urcat cu 59% comparativ cu 2005. Cea mai importanta schimbare pe acest sector a fost schimbarea de lideri, BMW cedind locul intii celor de la Mercedes.

Peste 160 de clienti au optat pentru achizitionarea unei limuzine in primul trimestru al acestui an in Romania. Numarul lor a crescut semnificativ in comparatie cu perioada ianuarie-iunie a anului precedent, cind s-au inregistrat 95 de unitati vindute pe acest segment. Pe ansamblul intregului an 2005, au fost comercializate in Romania 253 de masini din clasa F, de lux, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Daca anul precedent Bayerische Motoren Wercke (BMW) a dominat piata cu autoritate prin modelul Seria 7, controlind mai bine de o treime, in acest an rivalul german Mercedes si-a luat revansa.

Virful de gama al constructorului din Stuttgart, S-Klasse, a fost achizitionat in prima jumatate din 2006 de 80 de clienti, dupa ce in perioada similara a anului trecut reusise vinzari de numai 24 de unitati. Pentru BMW Seria 7 au optat 29 de cumparatori, numarul lor fiind in scadere fata de primele sase luni din 2005, cind producatorul auto din Mnchen a comercializat in Romania 39 de unitati.

Astfel, dupa sase luni, BMW trece pe locul secund in ierarhia vinzarilor de limuzine pe piata auto romaneasca. Audi A8 a realizat un salt important al vinzarilor in prima parte a acestui an, de la 17 unitati in 2005 la 42 de unitati.

Injumatatiri la Maserati

Daca la sfirsitul perioadei ianuarie-iunie din 2005 constructorul italian Maserati a comercializat in Romania sase unitati Quattroporte, in intervalul similar al acestui an numarul unitatilor vindute s-a injumatatit.

Modelul Phaeton al celor de la Volkswagen a fost comercializat in trei unitati, fata de cinci in anul precedent. Marca britanica Jaguar a bifat doua unitati XJ vindute, dupa ce in primul semestru al anului precedent a comercializat patru exemplare.

Lexus, divizia de lux a Toyota, si Rolls-Royce au vindut fiecare cite un exemplar din modelele LS, respectiv Phantom, dupa ce in prima jumatate a lui 2005 nici un client nu a achizitionat aceste masini.

Bucurestiul face ochi dulci luxului

Segmentul automobilelor de lux, care a avansat pe ansamblul anului trecut cu peste 35%, are cei mai multi sustinatori in Capitala, unde au fost vindute 136 de unitati, dintr-un total de 253 de exemplare.

Cu 91 de unitati comercializate in 2005, modelul de virf al BMW, Seria 7, a acoperit 36% din segmentul masinilor de lux. Aproape jumatate dintre clientii acestui model s-au orientat catre dealerii din Bucuresti, unde au fost vindute 43 de unitati. Din cele 57 de exemplare Audi A8 comandate in 2005, 32 de masini si-au gasit clienti in Bucuresti.

Cea mai mare parte dintre clientii modelului Mercedes S-Klasse au provenit tot din Bucuresti, unde au fost vindute 40 de masini. Toate cele noua Maserati Quattroporte, precum si sase Jaguar XJ au fost achizitionate de bucuresteni.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6412&art=16013&cHash=49b28c6810

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri