Vanzarile de autovehicule noi au crescut cu 25,3% in primele zece luni, la 83.116 unitati, sustinute de livrarile de autoturisme, insa productia locala s-a diminuat cu 4,1%, la 329.405 de masini, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA)

Comparativ cu luna septembrie, livrarile de autovehicule au urcat cu 4,2% in octombrie, iar productia a avansat cu 19%, potrivit unui comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Vanzarile de autoturisme noi au crescut cu 24,2% in primele zece luni, la 68.830 unitati, insa in octombrie au scazut cu 1,7% fata de luna anterioara.

La cat au "accelerat" exporturile

Exporturile au avansat cu 0,2% in primele zece luni, la 301.922 autoturisme, si au crescut cu 4,1% fata de luna septembrie. Pe de alta parte, importurile de autovehicule au fost mai mari cu 26,6% in perioada ianuarie-octombrie, totalizand 62.017 unitati, comparativ cu luna anterioara fiind inregistrat un plus de 7,8%.

In Romania, vanzarile sunt in continuare sustinute de achizitiile realizate de companii, acestea reprezentand 71% din volumulul total inregistrat pe primele 10 luni din 2014, scrie Mediafax.

"In aceste zece luni din 2014, inmatricularile de autoturisme rulate au scazut cu 3,2% (5.900 unitati) comparativ cu aceeasi perioada din 2013. Cu toate acestea, volumul lor (circa 181.000 unitati in 2014) ramane ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (de aproximativ trei ori mai mare), desi in scadere fata de situatia din 2013 (cand la 10 luni raportul a fost de patru rulate la unul nou)", potrivit asociatiei.

La vanzarile de autoturisme pe piata locala, top-ul pe marci dupa zece luni este condus de Dacia (22.497 unitati vandute, echivalentul a 32,7% din total), urmata de Volkswagen (7.223 unitati/ 10,5%), Skoda (6.548 unitati/ 9,5%), Ford (4.807 unitati/ 7,0%), Renault (4.690 unitati/ 6,8%) si Opel (3.075 unitati/ 4,5%).

Cea mai cumparata masina?

Dacia Logan este cel mai bine vandut model in luna octombrie si dupa zece luni, urmat de Dacia Sandero (locul 3 dupa zece luni), Dacia Duster (locul 2 dupa zece luni), Skoda Octavia (locul 4 dupa zece luni) si Skoda Rapid (locul 7 dupa zece luni).

Din totalul productiei consemnate in perioada ianuarie-octombrie, 283.529 unitati (85%) au fost asamblate de Dacia, 45.876 unitati (15%) de Ford si 5 unitati de Roman Brasov.

Volumele cele mai mari consemnate in perioada de referinta au fost inregistrate de Dacia Duster (142.466 unitati), urmata de Dacia Logan (68.767 unitati), Ford B-Max (45.876 unitati), Dacia Sandero (37.397 unitati) si Dacia Logan MCV (34.899 unitati).

Cel mai exportat model in primele zece luni a fost Dacia Duster, cu 133.312 unitati, urmat de Logan cu 57.781 unitati si Ford B-Max cu 45.796 unitati.

Asociatia arata ca, dupa datele inregistrate in luna octombrie, se inregistreaza un numar neintrerupt de 16 luni consecutive de crestere a vanzarilor si estimeaza ca piata ar putea inregistra in 2014 un volum total de aproximativ 97.000 de autovehicule, din care 80.000 de autoturisme.

"Totusi, aceste volume nu inseamna in mod automat si cresterea afacerilor, daca ne uitam si la datele comunicate de catre INS. Potrivit INS, cresterea cifrei de afaceri in comertul cu autovehicule dupa 9 luni din 2014 era de numai 4,9% fata de aceeasi perioada din 2013, comparativ cu plus 25,3% cat a fost cresterea numarului de unitati vandute", se arata in comunicatul APIA.

Pe de alta parte, autovehiculele rulate din import continua sa intre in numar important in parcul national, in conditiile in care nefiscalizarea acestui comert (TVA, impozite) ramane un subiect nerezolvat de cativa ani, care favorizeaza importul de autovehicule second-hand in detrimentul celor noi, noteaza reprezentantii asociatiei.

"Fata de aceasta evolutie a pietei auto, dar tinand cont si de recenta Directiva UE 94/2014 privind dezvoltarea infrastructurii pentru combustibilii alternativi, reiteram necesitatea elaborarii unui cadru legal care sa stimuleze in mod real achizitia de autovehicule care incorporeaza tehnologii avansate (emisii reduse de CO2, electrice, hibride sau care folosesc combustibili alternativi), orientate catre eficienta si protectia mediului, aceste autovehicule, nepoluante sau cu un grad redus de poluare, contribuind si la cresterea gradului de siguranta rutiera", se mai spune in comunicat.

Foto011 / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri