"Precizam ca receptia lucrarilor nu a fost efectuata si reamintim ca traficul rutier pe tronsonul de autostrada Orastie – Sibiu Lot 3 a fost deschis in data de 14 noiembrie 2014. Astfel, receptia lucrarilor pentru acest lot al Autostrazii Orastie - Sibiu va fi efectuata doar atunci cand antreprenorul va remedia toate degradarile superficiale aparute pe acest sector de drum", se arata intr-un comunicat al CNADNR.

Compania de Drumuri precizeaza ca in privinta aparitiei unor fisuri la km 60+66, investigatiile au aratat ca acestea sunt "de natura superficiala" si nu afecteaza stabilitatea corpului autostrazii si siguranta traficului rutier. "Referitor la remedierea defectelor aparute atat in perioada de executie a lucrarilor, cat si in perioada de garantie (4 ani), precizam ca responsabilitatea revine in totalitate antreprenorului conform prevederilor contractului Proiectare si Executie Autostrada Orastie – Sibiu, lot 3, km 43+855 - km 65+965. In acest sens, mentionam ca lucrarile de remediere vor fi executate pe riscul si cheltuiala antreprenorului, fara costuri suplimentare pentru CNADNR", conform sursei citate.

Cauzele producerii fisurilor, investigate

In prezent sunt investigate cauzele care au determinat producerea acestor fisuri, in vederea stabilirii masurilor de remediere necesare.

"Antreprenorul si consultantul aplica un program permanent de monitorizare zilnica, urmarind astfel evolutia acestui fenomen in vederea remedierii defectelor constatate. Precizam ca in cazuistica de specialitate, astfel de degradari superficiale s-au constatat in exploatarea si a altor autostrazi si drumuri noi", potrivit CNADNR.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a inaugurat la 14 noiembrie lotul 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie dupa o ultima inspectie pe tronsonul de 22 de kilometri, pentru a se asigura ca traficul se poate desfasura in siguranta, in conditiile in care mai existau lucrari necesare in zona.

Citeste si:

Loturile 1, 2 si 4 din Autostrada Sibiu-Orastie au fost deschise traficului in decembrie 2013, lotul 3, de la Saliste la Cunta, ramanand insa in santier din cauza alunecarilor de teren din zona. Loturile 1, 2 si 4 ale acestei autostrazi, cu o lungime totala de 60,5 kilometri, au fost realizate in urma unei investitii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fara TVA.

Lotul 3, construit de italienii de la Impregilo, are o lungime de 22 de kilometri, dintre care sase au fost afectati de alunecari de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat in mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane de euro. Cei 16 kilometri care erau finalizati din respectivul lot nu puteau fi dati in folosinta deoarece nu exista nicio iesire de pe autostrada intre Saliste si Cunta.