Vanzarile de automobile de lux sub marca Mercedes-Benz, parte a grupului Daimler, au urcat cu 12% in perioada ianuarie-noiembrie comparativ cu acelasi interval din 2013, la 1,48 milioane de unitati, depasind volumul total al livrarilor din 2013, de 1,46 milioane de unitati, relateaza Automotive News. Vanzarile sub marca Mercedes-Benz au crescut pe toate pietele pe care producatorul german este prezent, potrivit Mediafax.

In Europa, cea mai mare piata pentru Mercedes, vanzarile au urcat cu 8,3%, la 655.955 de automobile in primele 11 luni ale anului, in timp ce piata chineza a consemnat cel mai rapid ritm de crestere dintre pietele pe care este prezent constructorul german. Astfel, in China livrarile de masini au avansat cu 30% in perioada ianuarie-noiembrie, la 252.819 unitati fata de intervalul corespunzator din 2013. La nivelul lunii noiembrie, producatorul german de automobile de lux a consemnat o crestere a vanzarilor de 13% fata de aceeasi luna a anului trecut, la 150.742 unitati.

In schimb, livrarile marcii Smart au scazut cu 21,8% in luna noiembrie, la 7.461 unitati, in timp ce declinul la nivelul primelor 11 luni s-a situat la 13,6%, cu 79.502 unitati comercializate. BMW este lider mondial pe piata auto premium din 2005, cand a depasit Mercedes, in timp ce Audi ocupa locul al doilea din 2011. Atat Audi, cat si Mercedes au anuntat ca vor sa devina lideri mondiali pana in 2020. Anul trecut, BMW a vandut 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu. Audi a ocupat locul al doilea pe piata auto de lux, cu 1,58 de milioane de unitati comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vandute.