Constructorul auto japonez Suzuki Motor Corp. a anuntat miercuri ca va investi 60 miliarde yeni (521 milioane dolari) pentru constructia unei noi uzine de asamblare in Japonia, noua facilitate fiind destinata acoperirii cererii mondiale de autoturisme mici si eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil pe fondul cresterii preturilor la combustibil.
Aceasta va fi prima uzina Suzuki construita in ultimii 25 de ani de firma nipona in tara sa de origine. Noua uzina va fi amplasata in prefectura Shizuoka, centrul Japoniei, si va demara productia la sfarsitul lui 2008. Constructorul nipon a precizat ca noua sa uzina va asambla 240.000 de autovehicule pe an si ii va creste astfel productia globala la trei milioane autovehicule in anul 2009, dintre care 1,76 milioane autovehicule la uzinele din Japonia si 1,24 milioane autovehicule la uzinele din strainatate.

Interesul crescut manifestat de Suzuki Motor pentru autoturismele mici intervine in momentul in care Suzuki si-a redus parteneriatul cu gigantul american General Motors Corp. dar si-a extins acordurile de cooperare cu rivalul japonez Nissan Motor Co., informeaza Rompres.

La inceputul acestui an GM si-a redus participatia pe care o detinea in Suzuki de la 17 la trei procente pentru o suma de aproximativ doua miliarde dolari. in schimb, conform acordului convenit cu Nissan, Suzuki aprovizioneaza alianta Nissan-Renault cu autoturisme echipate cu un motor de mic litraj (pana la 0,66 litri) si care nu se regasesc in gama de produse Nissan.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri