"Eu cu siguranta nu apuc, poate numai daca ma puneti ministru pe urmatoarele cicluri... Cred ca intr-un an si jumatate - doi ani se pot demara lucrarile, in functie de cat de rapid va merge studiul de fezabilitate, cat de putine contestatii vor fi la licitatiile de proiectare si de executie. Sunt chestiuni administrative", a declarat Rus la finalul dezbaterilor din Parlament privind bugetul Ministerului Transporturilor din 2015. El a precizat ca realizarea acestei autostrazi, direct sau in mai multe faze, este "o prioritate totala".

Master Planul de Transport include aceasta autostrada, una din cele mai asteptate din Romania, ca viitor drum expres. Potrivit lui Rus, proiectul ar putea fi realizat in doua etape, respectiv mai intai ca drum expres, transformat ulterior in autostrada.

Bugetul Ministerului Transporturilor pentru 2015, care se ridica la 8,66 miliarde lei, in crestere cu 9% fata de executia preliminara din acest an, a fost aprobat marti de comisiile pentru Transporturi si Infrastructura (Camera Deputatilor), respectiv Transporturi si Energie (Senat), cu o serie de amendamente.

Amendamentele aprobate de parlamentari au inclus, printre altele, solicitari de finantare pentru autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni, reabilitarea DN 15 Piatra Neamt - Bacau, Transfagarasan si centura Radauti. Comisiile reunite au aprobat si bugetul pentru anul viitor al CNADNR.