“Masinile sunt mult mai performante si mai puternice decat in trecut. Tehnologia auto este intr-o evolutie continua. Cred ca este recomandat pentru fiecare viitor sofer sa faca si un curs de pilotaj defensiv pentru ca va invata astfel multe lucruri ce il vor ajuta enorm la circulatie. Din cauza ca nu avem autostrazi, Romania are foarte multe accidente rutiere, iar aceste cursuri pot scadea numarul lor", considera pilotul de raliu Mihai Leu (46 ani).

In lupta dupa confort, constructorii auto izoleaza din ce in ce mai bine autoturismele, astfel ca, chiar daca vorbim de masini de oras, soferii nu mai sunt constienti de viteza reala si de timpul necesar pentru a opri in siguranta. In foarte multe autoturisme la 100 km/h impresia este de 50 km/h.

In Romania, sunt foarte putine scoli de condus defensiv, iar acestea au un pret de circa 700-800 lei pentru 8 ore, 4 ore teorie si 4 pratica.

Citeste si:

Politia Rutiera aducea in discutie in 2009 cateva propuneri in ceea ce priveste modalitatea de a obtine permisul de conducere auto, precum introducerea cursurilor de conducere preventiva, a probei de noapte si a poligonului. Poligonul a fost scos dupa 1995 de la examinare la presiunea instructorilor auto si a aparitiei unui numar foarte mare de scoli de soferi.

Mihai Leu, principalul organizator al Raliului Aradului, a cucerit titlul de campion national de raliuri in anul 2003. Pilotul a renuntat la pilotaj in 2008, insa a ramas aproape de lumea raliurilor ca team-manager sau organizator. Hunedoareanul nu a renuntat la ideea de a concura macar la cate o etapa pe an. Mihai Leu conduce un Mercedes-Benz Clasa E Coupe in cadrul unui parteneriat cu Auto Schunn, dealer al marcii germane premium in orasele Westendorf, Germania, precum si in Romania, in orasele Arad, Deva, Sibiu, Craiova si Suceava.