Nadia Homoc, director comercial Urgent Cargus

Nadia Homoc, director comercial Urgent Cargus

2014 a fost pentru noi un an interesant, incheiat cu succes. Am finalizat anul cu o cifra de afaceri cu 30% mai mare fata de cea din 2013. Actionam sub o noua entitate: Urgent Cargus, in urma fuziunii dintre companiile Cargus si Urgent Curier, am investit in facilitati logistice noi si continuam sa lansam servicii si produse inovative pentru piata de curierat din Romania, asa cum este serviciul de plata prin card la curier, realizat in parteneriat cu Mastercard.

Din punct de vedere al volumelor transportate, cresterea a fost de 38% fata de 2013. Am avut parte de o accentuare a cresterii pe zona de comert online, aceasta contribuind cu un procent din ce in ce mai mare atat la cifra de afaceri cat si la volumele transportate. Un exemplu foarte bun a fost momentul Black Friday care, in 2014 s-a transformat intr-o adevarata perioada a reducerilor pentru mai bine de 30 zile, in noiembrie-decembrie.

Estimari 2015

Pentru 2015 preconizam o crestere cu 24% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2014, iar pentru volumele transportate aproximam o crestere de 27% fata de acelasi an, 2014. Ne asteptam la continuarea cresterii zonei de comert online, dar si la o consolidare in zona de clienti corporate.

Urgent Cargus este una dintre cele mai mari companii de pe piata de curierat intern din Romania. Realizata in 2014 prin fuziunea a doua dintre cele mai importante companii de curierat din Romania, Urgent Cargus detine si utilizeaza singura retea nationala de 140 centre si depozite si o flota de peste 1800 de vehicule de curierat. Urgent Cargus are peste 2.900 de angajati si a avut vanzari cumulate de peste 51,7 de milioane de euro in 2013.

Daniel Kearvell, director general DHL Romania

Daniel Kearvell, director general DHL Romania

DHL a inregistrat o creste de 20% a cifrei de afaceri in 2013 fata de anul anterior, iar pentru 2014 ne asteptam la o crestere similara, de doua cifre. Observam aceeasi tendinta de crestere si in alte domenii in care clientii nostri activeaza. Ceea ce am putut remarca in mod deosebit anul trecut a fost cresterea accentuata a expedierilor de tip import, ca urmare a dezvoltarii rapide a mediului online din Romania.

Pentru DHL Romania investiile au reprezentat intotdeauna o prioritate: am innoit flota, am deschis un nou terminal in Cluj la inceputul anului trecut, situat in incinta aeroportului si am lansat produse noi. Reteaua centrelor de expediere DHL la nivel national s-a extins anul trecut, iar in ultimele doua luni am inaugurat sediile situate in AFI Palace Cotroceni, Ploiesti Shopping City si Iulius Mall Timisoara.

Estimari 2015
Mediul de afaceri din Romania, din perspectiva business-ului de curierat express international continua sa demonstreze ca se dezvolta, creste. Desi 2014 a fost un an relativ sarac in investitii straine realizate in Romania, cresterea a venit din dezvoltarea segmentului de cumparaturi online, succesul avut de anumite IMM-uri din industrii precum hi-tech, textile, productie in special. Am observat ca IMM-urile reprezinta motorul cresterii nu doar pentru DHL, dar si pentru intreaga economie. Focusul DHL pe imbunatatirea continua a serviciilor si pe investitii ramane elementul central, de aceea suntem increzatori ca vom inregistra o crestere similara si in 2015, de doua cifre.

Felix Patrascanu, Adrian Mihai si Neculai Mihai, proprietarii FAN Courier

Felix Patrascanu, Adrian Mihai si Neculai Mihai, proprietarii FAN Courier

Ne asteptam la o crestere de 16% a afacerilor in 2014, iar cea mai mare evolutie vine pe fondul cresterii comertului online. Piata s-a schimbat o data cu online-ul, iar acesta este tot mai prezent in tot mai multe business-uri. Intrarea unor segmente noi pe piata comertului online – cum este cazul food – va schimba piata de curierat in anii care urmeaza. Cifra de afaceri a urcat anul trecut la 72 milioane euro de la 62 milioane euro in 2013.

In 2014, FAN Courier a decis sa isi diversifice oferta de curierat international, deschizand inca o linie directa pentru expeditiile internationale, Romania-Germania. Coletele pleaca de la Oradea de luni pana vineri si ajung la destinatie in 48 de ore in Germania, Austria, Belgia si Olanda.

Ne asteptam ca piata sa creasca la cel putin 300 de milioane de euro in 2014, iar pentru 2015 suntem si mai increzatori, mai ales datorita extinderii tot mai puternice a comertului modern.

FAN Courier si-a propus sa investeasca 8 milioane de euro in 2015, jumatate din suma fiind destinata extinderii si modernizarii parcului auto, iar 1-1,5 mlioane euro pentru infiintarea unui centru de tranzit la Brasov. Potrivit datelor companiei, FAN Courier a investit in 2014 peste 4 milioane de euro in parcul auto, fiind cumparate 140 de autovehicule (17 tiruri, 15 camioane de 20 tone, 15 remorci de 18 tone, 50 autoutilitare mici, 25 autoutilitare de 3,5 tone si altele).

Compania isi consolideaza astfel pentru al optulea an consecutiv pozitia de lider al pietei domestice de curierat, ajungand la investitii totale de peste 50 milioane euro in cei 16 ani de activitate.

Lucian Aldescu, CEO DPD Romania

Lucian Aldescu, CEO DPD Romania

2014 a fost un an foarte bun pentru DPD Romania. Avem o crestere a cifrei de afaceri fata de anul 2013 de 2 digiti. In 2014 am stabilit un plan de dezvoltare pentru urmatorii 5 ani care presupune investitii de peste 10 milioane de euro, in noi servicii si facilitati. In 2014 am lansat serviciul unic pe piata DPD Classic Bulgaria (livrare in tara vecina la costuri identice cu cele de pe piata domestica) si Paket Shop (predare/colectare colete de catre client de la puncte fixe in Romania, cu livrare nationala sau internationala).

Asteptari 2015
In 2015 vom demara implementarea planului investitional al carui scop final este acela de a deveni solutia logistica numarul 1 in Balcani. Ne asteptam la o crestere a cifrei de afaceri de peste 25 % generata de servicii clasice de curierat dar si de noi solutii logistice pe care le pregatim pentru acest an. Credem in continuare intr-o crestere semnificativa a e-commerce-ului intern si extern, aici avand solutii deja implementate pentru clientii DPD.

Piata de curierat in 2014 si in 2015
Desi nu foarte mare, piata de curierat ramane un sector dinamic, anul 2015 pastrand trendul de crestere. Consolidarea pietei prin miscarile de M&A din 2014 va pune presiune pe cresterea calitatii serviciilor si pe identificarea mai multor solutii de curierat pentru toate tipurile de clienti. Comertul electronic si deschiderea antreprenorilor catre pietele externe vor continua sa stimuleze mediul de curierat, dar inca sunt pobleme legate de infrastructura, fiscalitate si chiar de comportamentul clientului final. Trendul crescator al e-commerce-ului va avea si in 2015 un input pozitiv in cresterea pietei de curierat.

Bogdan Dragotoiu, manager marketing si vanzari TNT Romania

Bogdan Dragotoiu, manager marketing si vanzari TNT Romania

Piata de curierat locala a revenit in ultimul an la un nivel de crestere depasind media Europei de Est, crestere generata atat de consumul intern, cat si de exporturi si importuri, cu origine/destinatie in tarile UE.

In 2015, TNT vizeaza cresterea cu un ritm de doua cifre procentuale a volumelor, crestere bazata pe dinamica accentuata inregistrata atat pe segmentul national, cat si pe cel international. Veniturile inregistrate vizeaza o crestere similara, asigurata de mix-ul de solutii, de la de la livrari express aeriene sau rutiere, pana la servicii personalizate, fara limitari de greutate si volum.

O serie de proiecte investitionale vizeaza optimizari la nivelul retelelor operationale: noi centre si conexiuni pe relatia cu Olanda (Eindhoven), Germania (Hanovra), Italia (Venetia), asigurand flexibilitate si timpi de tranzit tot mai buni. In Romania, conexiunile rutiere internationale, cu tranzit prin hub-ul international din Bucuresti, au fost suplimentate pentru a asigura o frecventa zilnica (fata de nivelul anterior, de trei conexiuni pe saptamana).