Grupul Toyota a ramas liderul pietei auto la nivel global si in 2014, pentru al treilea an consecutiv, dupa ce a depasit bariera de 10 milioane de unitati vandute anul trecut, la fel ca si competitorul Volkswagen, relateaza Bloomberg.

Vanzarile producatorului auto din Japonia, care includ subsidiarele Hino Motors si Daihatsu Motor, au urcat cu 3% in 2014 in comparatie cu anul precedent, de la 9,98 de milioane de unitati la 10,23 milioane de unitati, se arata intr-un comunicat al companiei, noteaza Mediafax. Rezultatele bune la nivel global au fost sustinute de vanzarile din Statele Unite, care au avansat cu 6,2%, la 2,37 de milioane de unitati in 2014, pe fondul cererii ridicate de SUV-uri.

Saptamana trecuta, Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, a raportat vanzari in urcare cu 4,2% fata de 2013, la 10,14 milioane de unitati, devansand General Motors, ocupantul pozitiei a doua in clasamentul celor mai mare producatori de autovehicule din lume la finalul lui 2013.

General Motors a anuntat ca a comercializat 9,92 de milioane de masini in 2014, in crestere cu 2,1% fata de anul precedent. "Grupul Toyota este mai preocupat de mentinerea profitabilitatii, decat sa alerge dupa numere. In aceste conditii, nu m-ar surprinde daca Toyota ar vinde mai putine masini decat Volkswagen in anii urmatori", a declarat Peggy Fsurusaka, analist al Moody’s Investors Service din Tokyo.

De altfel, Toyota estimeaza ca vanzarile vor cobori cu 1% in acest an, la 10,15 milioane de autovehicule, intrucat se asteapta la un declin al cererii pe piata din Japonia dupa cresterea unui impozit pe consum.

Sursa foto: Logo Toyota / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri