Vanzarile producatorului auto din Japonia, care includ subsidiarele Hino Motors si Daihatsu Motor, au urcat cu 3% in 2014 in comparatie cu anul precedent, de la 9,98 de milioane de unitati la 10,23 milioane de unitati, se arata intr-un comunicat al companiei, noteaza Mediafax. Rezultatele bune la nivel global au fost sustinute de vanzarile din Statele Unite, care au avansat cu 6,2%, la 2,37 de milioane de unitati in 2014, pe fondul cererii ridicate de SUV-uri.

Saptamana trecuta, Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, a raportat vanzari in urcare cu 4,2% fata de 2013, la 10,14 milioane de unitati, devansand General Motors, ocupantul pozitiei a doua in clasamentul celor mai mare producatori de autovehicule din lume la finalul lui 2013.

General Motors a anuntat ca a comercializat 9,92 de milioane de masini in 2014, in crestere cu 2,1% fata de anul precedent. "Grupul Toyota este mai preocupat de mentinerea profitabilitatii, decat sa alerge dupa numere. In aceste conditii, nu m-ar surprinde daca Toyota ar vinde mai putine masini decat Volkswagen in anii urmatori", a declarat Peggy Fsurusaka, analist al Moody’s Investors Service din Tokyo.

De altfel, Toyota estimeaza ca vanzarile vor cobori cu 1% in acest an, la 10,15 milioane de autovehicule, intrucat se asteapta la un declin al cererii pe piata din Japonia dupa cresterea unui impozit pe consum.

Sursa foto: Logo Toyota / Shutterstock