Conform studiului Experian, in ziua de azi copii de numai opt ani joaca un rol important in decizia luata de parintilor pentru a cumpara o masina. Acest studiu realizat pe o gama larga de consumatori a identificat patru factori cheie care determina achizitia unei masini:

1. Influenta exercitata de familie

Exista foarte putini soti care sa-si rezerve dreptul de a cumpara o masina dupa propria decizie. Acestia se consulta cu sotiile, insa, iau in considerare si opinia celor mici. Acest lucru nu s-a intamplat in trecut.

2. Modul de viata

In ultimul timp modul de viata al unui cuplu s-a modificat semnificativ. Cu o rata de divorturi in crestere, precum si multiple recasatorii sau marirea numarului de parinti care isi cres copii singuri , modul de viata a devenit mai volatil si nu poate fi incadrat intre categorii fixe de varsta cum era odinioara. In ciuda acestui lucru, dealerii categorisec clientii pe categorii de varsta.

3. Sanatatea

Sanatatea reprezinta inca un factor cheie datorita posibilitatilor materiale mult mai bune decat in trecut. Venitul in ziua de azi este cu 50% mai mare decat acum 15 ani. Conform studiului, oamenii desi au mult mai multi bani sunt mai atenti la costul uni produs atunci cand vine vorba de cumpararea acestuia. Acestia au standarde ridicate si se asteapta ca valoarea banului sa fie mult mai mare. Pe masura cresterii venitului, industria auto se asteapta ca cererile clentilor sa se intensifice considerabil.

Perceptia asupra masinii s-a schimbat. In trecut, masinile erau considerate un lux, acestea fiind cumparate doar de cei ce-si puteau permite. Acum aproape oricine isi poate cumpara o masina, si pe masura ce tot mai multe persoane sunt posesoare de vehicule, acestea nu mai reprezinta un lux.

4. Internetul

In ziua de azi decizia de a lua o masina se face pe internet. In timp ce 2% dintre cei intervievati au achizitionat efectiv o masina prin intermediul internetului, mai mult de 60% dintre cumapatorii de masini compara modele on-line inainte de a scoate banii din portofel. Rob Whalley, directorul diviziei Experian a declarat ca: „In loc sa incadram potentialii clientii dupa categorii de varsta ar trebui sa aflam locul si cine sunt acestia. Ar trebui sa observam modul lor de a fi, comportamentul, dorintele si asteptarile acestora. Solutia de a trimite mailuri neprofitabile sau mai rau, de a trimite mailuri unor clienti care nu exista nu reprezinta o strategie buna”, a inchiat acesta.