“Noi cei de la Ford, ne consideram o companie in domeniul mobilitatii si auto, deoarece aplicam inovatii in fiecare aspect al afacerii noastre”, a declarat Mark Fields, presedinte si CEO Ford.

Noul Centru de Cercetare si Inovatie de la Palo Alto se alatura retelei globale Ford de centre de cercetare si inovatie, respectiv: Dearborn, Michigan, care pune accentul pe sisteme electronice avansate, interfata om-masina, stiinta materialelor, Big Data si date analitice; Aachen, Germania, care se concentreaza pe cercetarea in domeniul grupurilor motopropulsoare, tehnologiilor de asistare a soferului si sistemelor de siguranta activa.

Cu noua unitate de la Palo Alto, unde vor lucra 125 de cercetatori, ingineri si oameni de stiinta, Ford estimeaza ca pana la sfarsitul anului,va avea unul din cele mai mari centre de cercetare in domeniul auto din Silicon Valley. Situata la Stanford Research Park, unitatea sporeste si amprenta geografica a Ford in Silicon Valley – o alta extindere fiind planificata in viitorul apropiat. Ford a deschis primul sau centru in Silicon Valley in anul 2012.

Citeste si:

Noul centru de cercetare va fi condus de Dragos Maciuca, un inginer care a venit la Ford de la Apple, cu experienta in produse electronice de consum, fabricarea semiconductorilor, produse aerospatiale si auto. In calitate de lider tehnic pentru inovatie, Dragos Maciuca are o vasta experienta in Silicon Valley, in consultanta pentru firmele nou infiintate, dezvoltarea si comercializarea de produse, colaborarea cu universitatile si conducerea unor echipe multifunctionale. Dragos Maciuca are un doctorat in Inginerie Mecanica la University of California Berkeley si un MBA la Haas School of Business.

Proiecte Ford:

  • Vehicule autonome: Desi cercetarea si dezvoltarea Ford in domeniul vehiculelor autonome presupune un efort global, inclusiv o colaborare permanenta cu University of Michigan si M.I.T., echipa de la Palo Alto va extinde colaborarea cu Stanford University, demarata in 2013. Pentru aceasta noua etapa a cercetarii, Ford ofera un Vehicul de Cercetare Autonom Hibrid Fusion programului de inginerie Stanford, pentru a incepe testarea algoritmilor de planificare si predictie pe care cercetatorii i-au dezvoltat in ultimul an.

In plus, echipa de la Palo Alto a dezvoltat un mediu de testare virtual pe baza software-ului pentru jocuri, denumit aDRIVE (Autonomous Driving Refined in Virtual Environments), care va testa algoritmi precum recunoasterea semnelor de circulatie in situatii de conducere dinamica. Aceasta permite accelerarea programului pentru validarea algoritmilor de conducere si pregatirea pentru testarea pe sosea.

  • Mobilitate: In cadrul urmatoarei etape de testare a experimentului de mobilitate Ford Remote Repositioning, echipa de la Palo Alto testeaza abilitatea de a conduce vehicule la campusul Georgia Institute of Technology din Atlanta, Bay Area, in vederea confirmarii acestei noi tehnologii. O persoana de la laboratorul de la Palo Alto poate accesa fisiere video in timp real transmise in sistem „streaming” prin tehnologia existenta 4G/LTE, pentru a conduce masinute de golf aflate la mii de kilometri distanta. Aceasta ar putea duce la modalitati mai convenabile si eficace de administrare a initiativelor de partajare a vehiculelor, sau de a parca vehicule de la distanta, ca o noua forma de „valet parking”.
  • Conectivitate:Ford realizeaza integrarea cu interfata de programare a aplicatiilor Nest, vizand administrarea sistemelor de energie din locuinta si de urgenta de la volan printr-o serie de experimente de cercetare. Un vehicul realizeaza comunicarea cu Termostatul Nest pentru a activa modul „Away”, reducand automat utilizarea de energie in casacand proprietarii pleaca de acasa. Cand se apropie de locuinta, vehiculul trimite o alerta pentru a seta termostatul din locuinta la temperatura preferata. Sistemul Nest Protect poate avertiza Ford SYNC cand sunt declansate notificari de urgenta.
  • Ford colaboreaza cu Carnegie Mellon University-Silicon Valley pentrua dezvolta un sistem de recunoastere vocala incorporat imbunatatit care ofera suport pentru un limbaj mai natural. Sistemul de bazeaza pe calcule GPU (Graphics Processing Unit), asigurand o procesare mai rapida si mai puternica. Noua tehnologie se bazeaza pe tipare de limbaj mai naturale si nu pe un set restrictionat de comenzi pentru realizarea unor sarcini in masina precum apelarea „handsfree” sau solicitarea navigatiei.
  • Experienta clientilor: Ford testeaza o interfata avansata om-masina pentru a intelege mai bine maniera in care clientii prefera sa controleze sistemele cu un nivel de functionalitate ridicat, precum scaunul multi-contur high-tech. Scaunul are 10 setari plus doua comenzi pentru 11 perne gonflabile care pot fi folosite pentru functii de masaj. Ford cerceteaza cea mai intuitiva si eficace modalitate de a controla scaunul, inclusiv recunoasterea limbajului natural si interfata cu smartphone-uri si tablete.
  • Big Data si date analitice: Ford valorifica platforma OpenXC pentru a afla informatii despre maniera in care clientii isi folosesc vehiculele si realizeaza analize pentru a detecta tipare si a colecta informatii care sa duca la imbunatatiri ale produselor sau noi servicii de mobilitate. In plus, inginerii de la Palo Alto extind aria de cercetare pentru a dezvolta seturi de senzori pentru a colecta informatii de la biciclete si alte forme de transport comun din zonele urbane. Dispozitivele colecteaza date inclusiv viteza rotilor, accelerarea si altitudinea. Informatiile s-ar putea dovedi utile pentru a intelege maniera in care mijloacele de transport alternative ar putea fi pozitionate in mod optim pentru a satisface necesitatile de mobilitate urbana.