O treime dintre romani ofera mici cadouri spontane in fiecare luna, in timp ce 18% se rasfata o data la sase luni, barbatii prefera mesele in oras, iar femeile hainele, pantofii sau gentile, suma medie alocata fiind intre 81 si 200 de lei, se arata intr-un studiu al MasterCard.

Astfel, pentru 53% dintre romani micile cadouri spontane constau in articole vestimentare, pantofi sau genti, dar in top se afla si ciocolata, dulciurile sau prajturile (46%), scrie Mediafax.

Hainele, pantofii sau gentile sunt alese in principal de femei (66% comparativ cu 40% dintre barbati), in timp ce barbatii romani prefera sa ia masa in oras (38% comparativ cu 23% dintre femei). "Este ianuarie, iar in depresia specifica lunii multi dintre noi vor ceda tentatiei de a-si cumpara un mic cadou spontan pentru a se inveseli. De fapt, cel de-al doilea Treat Index anual realizat de MasterCard releva faptul ca am devenit mai dornici sa investim in recompensa perfecta: anul acesta, 42% dintre noi spun ca isi cumpara mici cadouri pentru a se inveseli, comparativ cu 33% care declarau acest lucru anul trecut. In orice caz, chiar daca pentru cei mai multi dintre noi, pretul micilor cadouri spontane este lipsit de importanta, atunci cand vine vorba de cheltuieli serioase, barbatii sunt pe primul loc", se arata intr-un comunicat al MasterCard.

Cu peste 15.000 de subiecti intervievati in 17 tari, studiul MasterCard arata ca, in timp ce ambele sexe pretuiesc tot mai mult puterea micilor cadouri spontane, barbatii sunt predispusi sa cheltuiasca mai mult pe acestea decat femeile, contrar credintei populare.

Rezultatele la nivel European arata faptul ca barbatii isi cumpara mici cadouri spontane la fel de frecvent ca femeile si ca cei mai multi dintre acestia fac acest lucru mai frecvent de o data pe luna (18% barbatii, 17% femeile). In ansamblu, se pare ca barbatii tind sa se rasfete la fel de des ca femeile, insa se bucura mai mult de cadouri cu preturi mari: 24% dintre barbati, fata de 13% dintre femei, cheltuiesc pe recompense mai costisitoare, precum vacante, divertisment si tehnologie.

Potrivit MasterCard, 18% dintre barbatii europeni cheltuiesc peste 100 euro pentru a-si oferi un mic cadou, in timp ce doar 8% dintre femei cheltuiesc la fel de mult. Chiar daca barbatii cheltuiesc mult, femeile sunt cele care par a intelege cu adevarat cat de importante sunt cadourile spontane pentru moral. Unul din trei barbati a spus ca isi cumpara astfel de cadouri pentru a-si schimba starea de spirit, in timp ce peste jumatate dintre femei au afirmat acelasi lucru (51%).

Cele mai incantate femei provin din Turcia, unde un procent ridicat, de 67%, declara ca micile cadouri spontane le fac fericite; totusi, Turcia este si tara cu cei mai multi barbati care se bucura de aceste mici recompense - peste jumatate dintre turci declarand, la randul lor, ca acestea ii inveselesc (51%), un procentaj situat peste media europeana, arata MasterCard.

Majoritatea oamenilor (58%) nu se simt vinovati pentru banii cheltuiti ocazional pe lucruri marunte ce ii fac fericiti. Acest rezultat confirma concluziile studiului de anul trecut, conform carora micile cadouri spontane sunt considerate, de catre cei mai multi, un drept fundamental. Totusi, nu numai ca femeile cheltuiesc mai putin, dar rezultatele arata ca se simt si mai vinovate.

Suedezele se simt cel mai vinovate din Europa, cu 26% declarand ca sunt incercate de un sentiment de vinovatie (fata de 16% in cazul barbatilor) – asta in ciuda faptului ca suedezii sunt de aproape patru ori mai predispusi decat suedezele sa cheltuiasca mai mult pe mici cadouri spontane. Cercetarea a fost realizata de catre Toluna pentru MasterCard in Austria, Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie, Cehia, Grecia, Ungaria si Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri