Pista, parte a proiectului “Digitales Testfeld Autobahn”, va fi lansata anul acesta a declarat Alexander Dobrindt, intr-un interviu pentru ziarul german Frankfurter Allgemeine Zeitung. Planul presupune dotarea autostrazii cu infrastructura care sa permita masinilor sa comunice intre ele, iar senzorii drumului sa furnizeze date necesare privind traficul. “Masinile asistate si mai tarziu complet autonome vor putea conduce acolo”, a spus Dobrindt.

Germania, un important producator european de masini, vrea sa aiba tehnologii robotizate pentru automobile care sa nu depinda de companii straine, a spus ministrul. Producatorii locali de masini “nu se vor baza pe Google”. “Trebuie sa ne inarmam impotriva unei monopolizari de date .. creand o suveranitate digitala independenta de Ameria si Asia”, a spus Dobrindt. Sistemele automatizate pentru conducerea masinilor se bazeaza in principal pe tehnologii de colectare, comunicare si interpretarea datelor. Guvernul german vrea sa protejeze cotele de piata ale unor companii precum BMW si Volkswagen prin asigurarea faptului ca acestea vor avea un avantaj cu tehnologia emergenta.

Tehnologiile pentru condus autonom vor fi o piata de peste 87 de miliarde de dolari pana in 2030.

Masinile Audi care se conduc singure au fost prezente la Consumer Electronics Show in Las Vegas. Modelul Audi RS7 a stabilit un record de viteza pentru o masina autonoma in octombrie prin efectuarea unui tur complet pe pista de Grand Prix din Frankfurt in doar 2 minute, atingand viteze de pana la 240 km/h. Si Mercedes-Benz este una dintre marcile auto germane care este interesata de teste pe autostrazi in Germania. Recent Mercedes-Benz a prezentat conceptul F015, o limuzina care merge fara sofer.