Traficul pe autostrada Bucuresti - Ploiesti a fost deschis in vara anului 2012, cu restrictii de viteza, dupa mai multe amanari, insa primii 6,5 kilometri ai autostrazii nu au fost finalizati nici pana in prezent. Lucrarile pe tronsonul de 6,5 kilometri au inceput in 2012, iar in prezent 3,2 kilometri au un stadiu fizic al lucrarilor executate de 98%, in timp ce primii 3,3 kilometri sunt finalizati doar in proportie de 5%. Compania de Drumuri a dat vina pentru taraganarea lucrarilor pe Primaria Municipiului Bucuresti, pe Primaria Voluntari, dar si pe Politia Romana, institutii ce au cerut modificari in proiectul tehnic initial al tronsonului de 6,5 kilometri, potrivit informatiilor transmise de CNADNR la solicitarea ZF, relateaza Mediafax.

Noul constructor pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti, ales pana la final de iunie

Dupa ce ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a cerut identificarea de urgenta a unor solutii pentru finalizarea constructiei, CNANDR a stabilit, impreuna cu antreprenorul si consultantul lucrarii, o serie de masuri pentru rezolvarea blocajulu", a anuntat joi CNADNR, intr-un comunicat. Astfel, masurile aprobate au fost depunerea la Primaria Municipiului Bucuresti a cererii de emitere a certificatului de urbanism pentru sectorul cuprins intre km 0+000 si km 0+750 pana la 6 februarie si receptia la terminarea lucrarilor pentru sectorul km 7+400 - km 19+500 pana la 13 februarie, data limita si pentru preluarea in administrare de catre CNADNR a sectorului cuprins intre km 3+325 si km 7+400.

In privinta primilor trei kilometri (de la km 0+000 la km 3+325), planul de masuri prevede notificarea antreprenorului privind incetarea contractului pana la 16 februarie, procedurile de atribuire urmand sa fie finalizare pana la sfarsitul lunii iunie 2015. "Pentru a realiza respectivii kilometri este nevoie de bani, iar contractul nu mai permite, solutia juridica fiind incetarea acordului pe cale amiabila si relicitarea lucrarilor. Cand s-a semnat contractul, se puteau face suplimentari mai mari de cheltuieli, insa dupa modificarea legislatiei achizitiilor publice nu s-a mai putut realiza acest lucru la acelasi nivel", au declarat pentru Mediafax reprezentantii CNADNR.

Potrivit CNADNR, finalizarea tronsonului de 3,3 kilometri va avea loc in 2016, iar valoarea estimata a lucrarilor nu este deocamdata stabilita. Fostul ministru al Transporturilor Dan Sova declara la jumatatea anului trecut ca CNADNR a transmis constructorilor primilor 6,5 kilometri din autostrada Bucuresti-Ploiesti notificarea de reziliere a contractului.

Constructorul actual a dat in judecata CNADNR

"Am cerut sa se faca o analiza care erau lucrarile care trebuiau facute in pretul initial si care sunt lucrarile suplimentare. Au cerut o suma mult mai mare, de altfel ne-au si dat in judecata, Pizzarotti a dat in judecata CNADNR pentru o suma consistenta, de 80 milioane lei, daca nu ma insel, e un proces pe rol in acest moment. Nu exista niciun fel de rezerva, am spus ca daca in urma negocierilor Pizzarotti intelege ca in pretul initial (...) sa rezolve cei 6,5 km este bine, daca nu, nu este exclus sa ajungem la reziliere", afirma Sova, la finele lunii martie.

Lucrarile la autostrada Bucuresti - Ploiesti au fost impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, executate de consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti (asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa).