Dupa dezbateri a fost propusa constructia unor sectoare de autostrada care figurau initial ca drum expres, respectiv Sibiu-Pitesti, Bacau-Pascani, Targu Neamt-Iasi-Ungheni si Targu Mures-Targu Neamt (ultimul ca autostrada construita in mai multe etape), potrivit Ministerului Transporturilor.

Totodata, in document sunt incluse o noua centura ocolitoare cu profil de autostrada pentru Bucuresti si mai multe sectoare de drumuri expres care initial faceau parte din reteaua Trans Regio.

"Dupa dezbaterea publica au fost propusi 1.301 km de autostrada, cu un plus de 645 km fata de versiunea initiala a Master Planului, 1.877 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio si Euro Trans si 67 de variante de ocolire de sine statatoare sau parte a proiectelor de autostrada sau drumuri expres, la care se adauga centura Bucurestiului la profil de autostrada. Investitia in sectorul rutier se ridica la 26,48 miliarde euro, din care peste jumatate investitie in autostrazi", arata Ministerul Transporturilor.

Pe sectorul feroviar, noua varianta a documentului prevede investitii de reabilitare a coridoarelor feroviare (3.219 km), a unor cai ferate cu potential economic (1.131 km), electrificarea tuturor sectoarelor de pe reteaua TEN-T core (425 km) si dezvoltarea unor sectoare de cale ferata de mare viteza (peste 1.000 de km). Totalul investitiilor in acest sector este de 19 miliarde de euro.

Citeste si:

In ceea ce priveste sectorul naval, propunerile vizeaza 752 km de cai navigabile si modernizarea a 12 porturi, cu investitii estimate la peste 2 miliarde de euro.

Ultima varianta a Master Planului recomanda investitii in infrastructura a 14 aeroporturi, in valoare de 588 milioane euro, in timp ce suma revizuita pentru sectorul multimodal este de 142 milioane euro.
Valoarea totala a investitiilor pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pana in 2030 este de peste 48 miliarde euro, apropiata de cea din prima varianta a strategiei.

Septembrie 2014: MT anunta 645 km de autostrada si 2.256 km de drumuri expres, pana in 2030

In septembrie 2014 Ministerul Transporturilor anunta ca Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, conform Master Planului de Transport, in conditiile in care fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, promitea in aprilie 1.800 kilometri noi de autostrada pana in anul 2020.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat in ianuarie ca reteaua autostrazilor din Romania, care totalizeaza 700 kilometri in prezent, va fi extinsa cu 50 kilometri in acest an si cu 200 de kilometri in 2016.
Master Planul General de Transport este un document strategic in baza caruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 - 2020.

Documentul de implementare a Master Planului va fi prezentat comisiilor de specialitate din Parlament.
Consultantul statului roman pentru realizarea Master Planului este compania americana AECOM, in baza unui contract de 9,5 milioane lei fara TVA, atribuit in 2012. Termenul avansat de autoritati pentru finalizarea documentului a fost amanat de mai multe ori.