"In infrastructura rutiera este ceea ce vedeti - insolvente, falimente, coruptie. (...) Suntem intr-un proces de restructurare si de reevaluare a unora dintre tipurile de atitudini pe care le-am avut fata de ceea ce am avut de facut. Vom reevalua foarte solid si CNADNR. O companie care ar trebui sa fie un jucator mare in piata constructiilor este mai degraba un intermediar intre bugetul statului si diversele companii private, care lucreaza in sistemul de drumuri nationale, drumuri expres si autostrazi", a spus Rus, raspunzand unei intrebari privind pozitia FMI referitoare la gestionarea investitiilor si calitatea infrastructurii din Romania.

FMI reiterat ca, pentru solutionarea deficitului tot mai mare de infrastructura, se impun investitii publice mai eficiente, determinate de o absorbtie mai mare a fondurilor UE.

"In pofida unui trecut marcat de cheltuieli de capital peste media celorlalte tari similare ei, densitatea infrastructurii din Romania este relativ scazuta, in timp ce calitatea acesteia este perceputa ca fiind cea mai slaba din UE, reflectand o irosire a resurselor cheltuite si o planificare precara pe termen mediu, in pofida unor eforturi ce au fost realizate in scopul mai bune prioritizari a proiectelor", se arata intr-un comunicat transmis luni de FMI care contine concluziile expertilor institutiei aflati la Bucuresti intr-o misiune de evaluare in perioada 27 ianuarie-10 februarie.

Citeste si:

Rus a mentionat ca situatia companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor, inclusiv a CNADNR, a fost analizata cu reprezentantii Comisiei Europene si ai FMI, in cadrul discutiilor fiind adresate "sute de intrebari". Dintre toate companiile ministerului, Tarom a ramas cu o problema legata de profitabilitate, dar si in cazul operatorului aerian vor fi luate masuri pentru punerea "in zona de profit operational", a aratat Rus.

CNADNR a programat cheltuieli pentru investitii de 5,49 miliarde lei in acest an, in crestere de 2,3 ori fata de suma bugetata pentru 2014, si estimeaza ca va incheia 2015 cu aproximativ 450 de salariati in plus.

CNADNR a revenit recent in subordinea Ministerului Transporturilor, unde a functionat pana in 2013, cand a fost trecuta in administrarea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura, condus atunci de Dan Sova.