Borgward isi face intrarea pe piata auto la Salonul Auto de la Geneva, unde prezinta un concept. Nepotul fondatorului, Carl FW Borgward, Christian Borgward, a reformat compania in 2008 cu niste parteneri din Elvetia ca Borgward AG in Lucerna. “Relansarea Borgward este un vis din copilarie devenit realitate. Am inceput modelarea si proiectarea viitorului Borgward acum aproape zece ani”, spune Borgward. Impreuna cu partenerul sau Karlheinz L. Knöss si o echipa de experti, Borgward a lucrat peste un deceniu in renasterea marcii. Designerul noilor modele Borgward este norvegianul Einar J. Hareide, creatorul Mercedes-Benz Clasa E.

Din grupul Borgward au facut parte brandurile Borgward, Hansa, Lloyd, si Goliath. Borgward a vandut aproximativ un milion de masini, cel mai popular model a fost Borgward Hansa Isabella, vandut intre 1954-1962. Initial modelul a fost lansat in doua usi, iar apoi a primit si o caroserie sedan, wagon si cabriolet. Compania germana a declarat falimentul in 1961. Ca parte a procesului de faliment, in 1963, toate echipamentele de fabricatie pentru modlele Borgward Isabella si P100 au fost vandute unui cumparator din Mexic. Productia in Mexic a fost intarziata, insa a demarat in august 1967, prin antreprenorul Gregorio Ramirez Gonzalez. Productia in Mexic a incetat in 1970.

Sursa foto 1 (Borgward Hansa 1500 Sportcoupé 1954), foto 2 (Borgward Isabella 1959): en.wikipedia.org