Modelul pe care echipa Apple il are in vedere este un minivan, a declarat una dintre surse. Mai multi angajati din cadrul proiectului "Titan" au experienta in domeniul auto, lucrand anterior in cadrul unor companii europene care produc masini. De pilda, anul trecut, Apple i-a angajat pe Marc Newson, specialist in design industrial, care in trecut a creat un concept pentru Ford Motor si pe Johann Jungwirth, fostul presedinte si director general al diviziei de cercetare din America de Nord a Mercedes-Benz, scrie Mediafax.

De asemenea, mai multi oameni din conducerea companiei s-au intalnit in Austria cu mai multi producatori de automobile, printre care si cu oficiali din partea Magna Steyr, diviziei a companiei canadiene Magna International. In cele din urma, compania americana ar putea decide sa nu comercializeze vehiculul la care lucreaza, ci sa foloseasca diverse componente necesare producerii unui automobil electric pentru alte produse Apple, precum iPhone-uri si iPad-uri. Cu toate acestea, dimensiunea echipei angajate in acest proiect arata ca Apple are planuri mari in ceea ce priveste extinderea in domeniul auto, au precizat sursele The Wall Street Journal.

Industria producatoare de masini presupune investitii majore, costurile unei uzine de productie putand urca pana la peste 1 miliard de dolari. In aceste conditii, Elon Musk, directorul executiv al producatorului de masini electrice Tesla, a declarat anul trecut ca este "foarte dificil" sa creezi un nou model de automobil. Apple a inregistrat un profit record, de 18 miliarde de dolari, in primul trimestru al anului fiscal 2015 (octombrie-decembrie 2014), in urcare cu 38% fata de aceeasi perioada din 2013, in timp ce veniturile au avansat cu 30% la 74,6 miliarde de dolari fata de 57,6 miliarde de dolari. Anul trecut, un alt gigant din IT, Google, si-a anuntat intrarea pe segmentul auto, vizand incheierea unor parteneriate cu producatori din industria auto, pentru crearea unor masini autonome in cativa ani.

Sursa foto: Shutterstock/Apple