Dacia a livrat in primele doua luni ale anului trecut 1.848 de masini noi, potrivit datelor Asociatiei britanice a producatorilor si dealerilor de masini (SMMT). Cota de piata a marcii romanesti a urcat la 0,91% in primele doua luni din acest an, de la 0,83% in intervalul similar din 2013. Piata auto britanica a avansat cu 8,2% in ianuarie-februarie fata de acelasi interval din 2014, la 241.814 de unitati, februarie fiind a 36-a luna consecutiva de crestere, informeaza Mediafax.

Mitsubishi este brandul cu cea mai mare crestere pe piata britanica, de 163,2%, la 2.361 unitati, in spatele sau aflandu-se Maserati, cu un avans de 105,9%, la 173 unitati, si Jeep, cu o urcare de 93,4%, la 532 unitati. La polul opus s-au situat marcile Mia, Perodua si Proton, care nu au vandut niciun autoturism in lunile ianuarie-februarie. Ford Fiesta, cu 12.770 de unitati vandute in primele doua luni, reprezinta cel mai bine vandut model in Marea Britanie, fiind urmat de Vauxhall Corsa (9.709 unitati) si Volkswagen Golf (7.564 unitati).

Inmatricularile de masini noi ale marcii Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au crescut cu 22,7%, la 4.725 de unitati in perioada analizata. La finalul primelor doua luni din 2015, Ford era brandul cu cea mare cota pe piata britanica, de 12,9%, vanzarile marcii situandu-se la 31.338 unitati. In Franta, cea mai mare piata a Dacia, inmatricularile de autoturisme noi ale marcii romanesti au scazut cu 15,8% in primele doua luni ale anului comparativ cu acelasi interval din 2014, la 15.199 de unitati. Dacia are o cota de 5,42% in Franta. De asemenea, livrarile Dacia in Germania au scazut cu 11,2% in primele doua luni ale anului comparativ cu aceeasi perioada din 2014, la 6.616 unitati, cota marcii romanesti situandu-se la 1,5%.