Modelele care vor fi produse la fabrica Ujina Nr. 1 in Hiroshima sunt destinate initial pietei interne, unde vanzarile sunt programate sa inceapa in luna iunie. MX-5 urmeaza apoi sa fie lansata progresiv in alte regiuni, iar in Europa va sosi in toamna. Motto-ul de dezvoltare a fost "Inovatie pentru consecventa", deoarece Mazda si-a dorit sa mentina Jinba Ittai ("unitatea dintre calaret si calul sau"), un element care a definit intotdeauna MX-5.

Noul model este cel mai usor MX-5 dupa prima generatie si primul cu tehnologia SKYACTIV, in Europa fiind disponibil cu doua motoare pe benzina de 130 CP si 160 CP. Dotarile suplimentare includ designul sportiv KODO – Soul of Motion, cel mai mic centru de greutate de pana acum pentru un model MX-5 si un interior orientat catre ocupantii masinii, optimizat pentru utilizarea decapotata a autovehiculului.

Totodata, este disponibil cu sistemul de conectivitate smartphone MZD Connect si cu o gama de tehnologii de siguranta activa i-ACTIVSENSE si de prevenire a accidentelor. Lansata in 1989, MX-5 a reinviat imediat piata masinilor sport usoare accesibile. Dupa 26 ani si aproape 200 de premii, legenda continua sa fie o prezenta puternica. Productia a depasit 950.000 de unitati in ianuarie, iar Mazda continua sa detina recordul Guinness World Record pentru cea mai bine vanduta masina sport cu doua locuri din toate timpurile.