"Am avansat in ceea ce priveste Master Planul General de Transport pe toate tipurile de transport - rutier, feroviar, naval, aerian si centre multimodale. In prezent a fost elaborata lista de proiecte pentru fiecare dintre aceste domenii de transport, credem noi ca au fost respectate intocmai criteriile impuse de Comisia Europeana pentru elaborarea unui astfel de document, astfel ca am tinut cont si de criteriile economice, de mediu si sociale, astfel incat sa generam un document care sa raspunda nevoilor de dezvoltare economica ale Romaniei", a declarat ministrul Transporturilor, intr-o conferinta de presa organizata la finalul unei intalniri cu comisarul european pentru Politici Regionale, Corina Cretu.

El a adaugat ca miercuri si joi vor avea loc discutii la Bruxelles pe marginea documentului, urmand sa fie primite si eventuale observatii de la Comisia Europeana.

"Vom reusi probabil la finele lunii aprilie sa ne apropiem de aprobarea finala, si atunci putem vorbi despre strategia de implementare la modul adevarat, fara ca ea sa mai poata fi modificata de catre nimeni. In acea structura de proiecte si prioritati, si Comisia ne va finanta, si institutiile financiare internationale, si bugetul statului. Deci cred ca la finele lunii urmatoare vom avea un document care chiar daca pica Guvernul sau pleaca ministrul, nu va mai fi modificat", a mai spus ministrul.

Comisia Europeana este foarte interesata de acest document strategic, intrucat acesta reprezinta o preconditie pentru accesarea fondurilor europene pentru marile proiecte de transport in perioada 2014-2020, a afirmat comisarul european, adaugand ca documentul nu se refera doar la aceasta perioada de finantare, ci vizeaza un interval mai larg, respectiv urmatorii 15-20 de ani.

Citeste si:

"Comisia Europeana apreciaza faptul ca acest Master Plan de Transport este detaliat si acopera toate tipurile de transport si de finantare. (...) Desigur, din punctul nostru de vedere mai sunt subiecte care trebuie clarificate, unele dintre ele extrem de importante, le-am discutat cu domnul ministru, este vorba de stabilirea criteriilor dupa care proiectele vor fi sortate in ordinea prioritatii, si inteleg ca reprezentantii ministerului vor avea o discutie maine pe aceasta tema la Bruxelles cu DG Regio si DG Transport, si, de asemenea, evaluarea strategica a impactului asupra mediului inteleg ca va fi gata in foarte scurt timp", a spus Cretu.

Master Plan-ul de transport prevede constructia a 1.300 kilometri de autostrada, in valoare 13,7 miliarde euro, 1.825 kilometri de drumuri expres (9,9 miliarde euro), 2.874 kilometri de drumuri TransRegio (1,69 miliarde euro), 343 kilometri de drumuri TransEuro (190 milioane euro), 2.883 kilometri reabilitati de cale ferata (10,7 miliarde euro), 1.001 kilometri de linii de cale ferata cu viteze sporite (274,1 milioane euro).

Sunt prevazute, printre altele, investitii la porturile Constanta (865,3 milioane euro), Galati (110,7 milioane euro), Drobeta Turnu Severin (20,2 milioane euro) si aeroporturile Bucuresti - Henri Coanda (668,9 milioane euro), Timisoara (111,5 milioane euro), Cluj-Napoca (131 milioane euro) si Iasi (93,5 milioane euro).