Studiul anului 2006 a aratat ca s-au vandut un volum mai mare de masini de flota prin intermediul leasing-ului. Anul trecut cel mai bine vandut brand auto in cadrul flotelor a fost Opel, cu un procent de 60% din totalul vanzarilor pe cele sapte piete de desfacere. Al doilea clasat a fost Volkswagen, iar a treia pozitie a fost ocupata de Renault si Ford.

Conform studiului, mai mult de jumatate din masinile de pasageri aparute pe piata au fost achizitionate prin leasing de catre corporatiile mari, dar si de firmele mici. Firmele mici si mijlocii incep sa achizitioneze masini in leasing, platind ratele luna de luna, asigurand anual vanzari din ce in ce mai mari.

Conform Datamonitor, imbunatatirea sectorului non-privat de vanzari auto reprezinta unul din rezultatele recuperarii pietei de leasing auto din Europa. Companii de inchirieri de masini, precum Hertz, Avis si Europcar consuma o zecime din masinile noi vandute pe cele 7 piete europene: Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda, Spania si Marea Britanie. Studiul Datamonitor pune in evidenta diferenta dintre preferintele coorporatiilor si a retailerilor . Aceasta diferenta sta in marimea masinii.

Clientii de buisness cumpara in general masini de clasa superioara, in compartie cu clientii privati care prefera masinile compacte. Mai mult de 40% din masinile vandute pentru un scop privat sunt de marime mica. Clientii buisness, pe de alta parte, cauta mai mult in segmentul auto C. In 2005, acest segment a absorbit 12% din cele sapte piete europene.