Reteaua de autostrazi din Romania, care numara 700 de kilometri in prezent, va fi extinsa cu 80 - 90 kilometri de autostrada in acest an, a declarat directorul general al CNADNR, Narcis Neaga. "Saptamana trecuta am fost pe santiere si va pot spune, cu certitudinea saptamanii trecute si vazand la fata locului situatia reala, ca Nadlac - Arad va fi in totalitate gata in 2015, Timisoara - Lugoj lotul al doilea in totalitate gata in 2015, desi contractual trebuie sa se termine in 2016. Surpriza a venit de la un constructor de pe Lugoj - Deva lotul 2, care va finaliza in acest an 17 kilometri", a spus seful CNADNR, citat de Mediafax.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, estima la jumatatea lunii ianuarie ca Romania va finaliza 250 de kilometri de autostrada in perioada 2015 - 2016. CNADNR a inaugurat 50 de kilometri de autostrada anul trecut (22 de kilometri intre Orastie si Sibiu, respectiv 28 de kilometri intre Nadlac si Arad), mai putin de jumatate fata de nivelul din 2013.

In forma actuala, Master Planul de Transport prevede constructia a 1.300 kilometri de autostrada, in valoare 13,7 miliarde euro, pana in anul 2030. In plus, pentru sectorul rutier documentul strategic include realizarea a 1.825 kilometri de drumuri expres (9,9 miliarde euro), 2.874 kilometri de drumuri TransRegio (1,69 miliarde euro) si 343 kilometri de drumuri TransEuro (190 milioane euro).

Lucrarile de reparatii la Autostrada Soarelui amanate pana in septembrie

Lucrarile de modernizare a tronsonului Bucuresti - Fundulea al Autostrazii Soarelui vor incepe in septembrie, dupa incheierea sezonului estival, a declarat joi directorul general al CNADNR, Narcis Neaga. "Nu vor fi reparatii in perioada in care exista turism in floare, spre litoral. Vom avea grija ca reparatiile sa fie dupa incetarea sezonului turistic, sa inceapa undeva in septembrie, pe ambele sensuri. (...) Bucuresti - Fundulea este sectorul cu probleme, un sector care costa aproximativ 30-35 milioane euro ca reparatii", a spus seful CNADNR, potrivit Mediafax.

Citeste si:

Intrebat cand vor fi finalizate lucrarile, Neaga a spus ca nu poate avansa un termen pana cand nu va fi finalizat studiul de fezabilitate al acestui proiect. Reprezentantii CNADNR au declarat in urma cu circa doua saptamani ca lucrarile de modernizare a tronsonului vor incepe in primavara si vor continua inclusiv pe perioada verii. Anuntul a starnit nemultumirea multor soferi, dar si a hotelierilor de pe litoral.

"Am facut reparatii si vom continua reparatiile, dar vreau sa va spun ca avem pregatit un proiect de reabilitare a acestui tronson, din beton de ciment. Avem toate aprobarile necesare si solutia va fi pusa in aplicare in acest an. Va fi reabilitat acest tronson, de la Bucuresti la Fundulea, pe ambele sensuri. Solutia aprobata este frezare cu 8 centimetri a betonului de ciment si inlocuire cu asfalt", a declarat, la 25 februarie, Florea Dascalu, seful Directiei de Intretinere Drumuri Nationale si Autostrazi din cadrul CNADNR.

Intrebat daca reabilitarea va fi finalizata pana in vara acestui an, cand traficul se aglomereaza cu turisti care merg spre Litoral, reprezentantul CNADNR afirma ca lucrarile vor fi derulate si in vara, dar proiectul ar putea fi incheiat pana la sfarsitul anului 2015. Cei doi directori CNADNR au avansat sume diferite cu privire la costurile lucrarilor. Dascalu a sustinut ca proiectul necesita fonduri de circa 22 de milioane de euro, insa Neaga a aratat ca reparatiile vor costa 30-35 milioane euro. Traficul pe tronsonul Bucuresti - Fundulea al Autostrazii Soarelui a fost deschis in 2004.

Sursa foto: drum in constructie/Shutterstock.com