In cadrul emisiunii de investigatii "3.15" privind drepturile consumatorilor, similara cu emisiunea "60 Minutes" de la postul american de televiziune CBS, Jaguar Land Rover a fost criticata la randul ei pentru probleme la cutiile de viteze de la unele automobile produse, relateaza Automotive News. China este cea mai mare piata auto la nivel mondial, iar criticile din presa pot afecta grav reputatia si vanzarile companiilor, scrie Mediafax.

Compania Apple, producatorul iPhone, a exprimat scuze publice in 2013, dupa ce a fost criticata in cadrul emisiunii de investigatii de la televiziunea chineza CCTV in legatura cu serviciile de asistenta post-vanzare. Mercedes si JLR sunt deja ancheta in China pentru posibil comportament anticoncurential, in timp ce compania mixta a Volkswagen in China a fost amendata anul trecuta pentru fixarea preturilor.

Volkswagen, care a fost in urma cu doi ani tinta emisiunii de la CCTV, postul central de televiziune din China, a fost criticata inaintea programului de duminica si intr-un articol, in legatura cu felul in care a organizat rechemarea in service a automobilelor Sagitar. "Am acordat mare atentie informatiilor relatate de CCTV si ne cerem sincer scuze pentru neplacerile provocate clientilor", a declarat Larissa Braun, purtator de cuvant al Volkswagen China.

Compania mixta a Nissan in China a anuntat ca va trimite o echipa care sa investigheze acuzatiile si sa imbunatateasca regulile de functionare pentru activitatile de service, potrivit unui comunicat al companiei. Mercedes va lansa la randul ei o investigatie si a cerut dealerilor sa isi modifice comportamentul. Land Rover a cerut scuze clientilor, pe blogul oficial al companiei, precizand ca lucreaza sa rezolve problemele. CCTV a fost la randul ei criticata in China in ultimii cativa ani, pentru emisiunile de acest tip, unii clienti venind in apararea companiilor. Expertii in marketing avertizeaza insa ca fara un control al daunelor asupra imaginii, impactul unor astfel de emisiuni in China poate afecta grav companiile.