Noul X5 isi va face debutul in septembrie la Salond'Automobile din Paris si va fi disponibil pe primele piete la scurt timp dupa aceea. Din informatiile furnizate de producator se pot trage si primele concluzii: modelul va fi mai lung si mai lat decat prima generatie, creand astfel conditiile necesare echiparii, optionale, cu cel de-al treilea rand de scaune. Noul X5 trebuie privit, si din acest motiv, ca un raspuns necesar la actiunile concurentei, principalul competitor fiind in acest moment Audi Q7, dar modele precum Range Rover, Porsche Cayene sau Mercedes M Klasse sunt la fel de periculoase. De cealalta parte, a aparitiei, fotografiile dezvaluie un stil destul de conservator, diferentele de design intre cele doua generatii X5 fiind foarte subtile.

In interior, lucrurile se schimba radical, sistemul iDrive fiind unul dintre punctele vizate. Gadgetul, atat de criticat pentru complexitatea sa, a fost simplificat, ca si numarul de comenzi din jurul sau, fiind creat mai mult spatiu pentru compartimentele de depozitare.

Platforma pe care a fost construit provine din cea utilizata pentru seriile 5 si 6, fiind dezvoltata pentru a lucra eficient cu sistemul de tractiune permanenta Xdrive. Existenta sistemului nu va imbunatati insa in mod special comportamentul pe drumuri de munte al SUV-ului, atentia fiind indreptata catre sosea, cei de la BMW declarand ca doar 10% din clienti au iesit macar o data in viata dincolo de asfalt.

Citeste si:

Sub capota, schimbarile sunt si mai dramatice. Vechile motoare au fost inlocuite de versiuni noi, de ultima generatie, caracterizate de o putere mai mare, un consum mai mic si emisii de noxe mai reduse, ceea ce pana aici suna perfect. Cel mai cautat va fi, probabil, cel de 3.0 litri diesel, insa cunoscatorii vor avea la dispozitie varianta pe benzina de 3.0 l, ambele in 6 cilindri, si, ca varf de gama, un V8 de 4,8 litri. Revenind la cel diesel, sa precizam ca este vorba despre o tehnologie piezo de inalta precizie, care, combinata cu un bloc construit din aluminiu, conduce la performante remarcabile, inclusiv o greutate redusa cu 25 de kg fata de vechiul motor 3.0d. Puterea acestuia va fi de 231 CP, cu un cuplu de 520 Nm si o acceleratie de 8,3 secunde. Echivalentul sau pe benzina va fi echipat cu tehnologia Double VANOS si Valvetronic, astfel ca performantele cresc, iar consumul scade. Puterea sa va ajunge la 272 CP, in timp ce cuplul maxim va fi de 315 Nm, cu efecte la nivelul acceleratiei: 8,1 secunde.

Cel mai mare motor, cel cu 8 cilindri in V, va genera 355 CP si va lasa in praf concurenta reprezentata de Range Rover Sport sau ML500 Sport, avand o acceleratie de 6,5 secunde. Si cutia, in 6 trepte automata, a fost imbunatatita, cu timpi de reactie mai mici, dar si un levier redesenat. Noul X5 va fi produs si el tot in SUA, astfel ca taxele vamale vor afecta in continuare pretul acestui model.