Responsabil, insa nu corect informat. Acesta este profilul tanarului sofer din Bucuresti, conform studiului sociologic experimental „Perceptie vs. realitate” efectuat de Cult Market Reseach la finalul anului 2014. Peste jumatate dintre respondenti, 51%, consuma in medie intre 1 si 2,9 unitati de alcool la o iesire in oras, iar tinerii din Bucuresti se declara precauti in ceea ce priveste consumul de alcool. In ciuda acestui fapt, multi nu stiu exact care este limita legala a alcoolemiei inainte de sofat si cat timp ii este necesar organismului pentru a procesa alcoolul consumat pentru a ajunge la nivelul de zero la mie:

• Cei mai multi dintre subiectii acestei cercetari consuma bauturi alcoolice o data sau de doua ori pe saptamana (29%) si de doua sau trei ori pe luna (23%).
• Berea este bautura alcoolica preferata si cea mai consumata de catre acest segment cu ocazia iesirilor in oras.
• Numai 54% dintre respondenti stiu ca limita legala a alcoolemiei pentru sofat este de 0 la mie.
• Limita legala a alcoolemiei o cunosc 67% dintre cei care sofeaza zilnic, iar dintre cei care sofeaza mai rar, doar 44%.
• Peste trei sferturi dintre repondenti, 84%, apreciaza aplicatia Zero la mie si intentioneaza sa o foloseasca in viitor.
• 59% dintre persoanele intervievate apreciaza corect faptul ca alcoolul le afecteaza abilitatea de a conduce, in timp ce 11% considera ca o cantitate redusa de alcool le imbunatateste aceste abilitati.
• Aproape toate persoanele intervievate, 90%, considera ca nu ar trebui modificata legislatia cu privire la limita de alcool permisa in privinta sofatului.Cult Market Reseach

“Cercetarea si-a propus in primul rand testarea unor ipoteze privind perceptia tinerilor asupra limitei legale a alcoolemiei si totodata eliminarea unor legende urbane despre consumul de alcool si timpul necesar pana la urcarea la volan. Acest cadru se poate realiza in contextul unor unor informatii atestate stiintiific de catre institutii abilitate in acest sens. Cercetarea a urmarit o abordare cantitativa intr-o situatie experimentala pe un esantion ad libitum.Cercetarea completeaza un proiect mult mai amplu desfasurat de-a lungul timpului impreuna cu Ursus Breweries privind consumul responsabil de alcool: plecand de la abordari psihosociologice privind locul controlului, pana la studiu experimental si observatie participativa”, a spus Alexandru Zodieru, reprezentant Cult Market Research.

Concluziile cercetarii au venit dupa intervievarea a peste 150 de soferi respondenti, iar comparatiile intre perceptie si realitate au fost facute folosind indicii aplicatiei “Zero la Mie”. “Zero La Mie este o aplicatie mobila prin care se estimeaza timpul ramas pana la atingerea nivelului de zero la mie alcoolemie in sange”, a declarat Robert Uzuna, Corporate Affairs Director Ursus Breweries.