Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Franta au scazut cu 13,6% in primul trimestru comparativ cu acelasi interval din 2014, la 24.497 de unitati, marcand cel mai puternic declin in randul marcilor cu un volum mare al vanzarilor, pe o piata in urcare cu 6,9%.

La finalul lunii martie, cota de piata a marcii romanesti se situa la 5,13%. Cu vanzari de 28.349 de automobile personale in primul trimestru al anului trecut, Dacia avea la sfarsitul lunii martie 2014 o cota de 6,35% pe piata franceza, noteaza Mediafax.

La nivelul lunii martie, vanzarile de autoturisme Dacia noi au scazut cu 9,8%, de la 10.305 unitati in 2014 la 9.292 unitati in acest an. In randul marcilor cu un volum mare al vanzarilor, cele mai importante scaderi au fost consemnate de Dacia, DS, marca a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 13,2%, la 7.418 unitati si Skoda, cu o coborare de 5,9%, la 4.480 de unitati.

Inmatricularile Chevrolet au inregistrat cel mai puternic declin de pe piata franceza, de 98,5%, cu doar 44 de autoturisme noi vandute in primul trimestru, marca grupului General Motors fiind urmata de Rolls Royce, cu o scadere de 80% si un singur autotursim nou livrat, Lancia, cu o coborare de 50,7%, la 796 de unitati, si Alfa Romeo, cu un declin de 23,5%, la 1.532 masini.

Vanzarile de masini noi au urcat in Franta cu 6,9% in primele trei luni din acest an, la 477.326 unitati, dupa un avans de 9,3% in luna martie. Cele mai importante cresteri in primul trimestru au fost inregistrate de Smart, marca a Mercedes, cu 64,3%, la 1.579 unitati, Hyundai, cu un avans de 64%, la 6.382 de unitati, si Mini, marca a BMW, cu o urcare de 59,2%, la 5.110 unitati.

Inmatricularile grupului Renault, care detine si Dacia, au crescut cu 2,9% in primele trei luni ale anului, la 120.736 autoturisme. Cu o cota de 25,29%, Renault este al doilea mare producator din Franta, in urma grupului PSA Peugeot Citroen, care detine o cota de piata de 29,63% la finalul lunii martie.

Cel mai mare producator auto francez a inregistrat o crestere a numarului de inmatriculari de 4,6% in primul trimestru, la 141.414 unitati. Avansul inmatricularilor de masini noi al constructorilor straini prezenti pe piata din Franta a fost de 10,9%, la 214.935 unitati, mult peste cresterea de 3,8% inregistrata de producatorii francezi. Cu 262.391 de automobile noi inmatriculate in primul trimestru, acestia din urma continua insa sa aiba o cota de piata superioara, de 54,97%.

Grupul Volkswagen, cel mai mare producator european, a consemnat un avans de 2,7% al inmatricularilor de autoturisme noi, 58.361 unitati. Franta este cea mai mare piata a Dacia, inmatricularile de autoturisme noi crescand anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unitati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri